سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی دانش‌آموزی استان با شرکت هزار و ۸۰۰ نفری دانش‌آموزان با حضور مسؤولان استانی در مدرسه فرهنگیان اردبیل به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، در این دوره از مسابقات قرآنی دانش‌آموزان بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز دختر و بیش از ۸۰۰ دانش‌آموز پسر در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان، نهج‌البلاغه​، صحیفه سجادیه، مداحی، احکام و تفسیر قرآن کریم باهم به رقابت پرداختند.

این رویداد قرآنی دانش‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل که همه ساله شاهد هر چه باشکوه تر با حضور پرشور دانش‌آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی استان برگزار می‌شود ، امسال نیز با داوری ۱۱۶ نفر از داوران مجرب استان در دو بخش و برادران ، ۳۰ نفر رابط ، ۱۰۰ نفر عوامل اجرای و در مجموع با حضور ۲ هزار نفر برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در حاشیه این دوره از مسابقات قرآنی دانش‌آموزی استان اردبیل از اهمیت برگزاری مسابقات قرآنی دانش‌آموزی در مدارس و در بین دانش‌آموزان خبر داد و افزود: مسابقات قرآنی دانش‌آموزی یک حرکتی است بزرگ در راستای ترویج فرهنگ قرآن کریم و تربیت دانش‌آموزان با این کتاب آسمانی و هدایتگر که باید پیش از بیش این فرهنگ در جامعه و دربین دانش‌آموزان استان و کشور نهادینه شود.

احمد ناصری با اشاره به اینکه استان اردبیل در بخش برگزاری مسابقات قرآنی و جزو استان‌های برتر کشور است، افزود: امسال استان اردبیل میزبان بخش نوشتاری مسابقات کشوری قرآن کریم است که تیرماه سال جاری در اردبیل برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره از مسابقات کشوری دانش‌آموزی قرآن کریم در بخش مسابقات پژوهش، نهج‌البلاغه​، تفسیر، صحیفه سجادیه و.. برگزار می‌شود که بخش آوای و در رشته‌های قرائت، حفظ ، ترتیل ، اذان ، مداحی و ... در تیرماه سال جاری به میزبانی استان خراسان رضوی در مشهد مقدس انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.