54 هزار و 654 تن کالا از این استان به ارزش 6میلیون و 944هزار دلار درسال 95 به مقصد کشور عراق صادر شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ شاکر رزاق الدعمی رایزن بازرگانی سفارت عراق در ایران و هیات تجاری کشور عراق در خراسان شمالی گفت: در سال 2016 ایران از نظر صادرات به عراق جایگاه سوم را داشت که هم اکنون ارتقا یافته است.

وی افزود: در همکاری اقتصادی و صادرات به کشور عراق جایگاه اول متعلق به کشور چین و جایگاه دوم نیز مربوط به ترکیه است.

رایزن بازرگانی سفارت عراق در ایران با اشاره به شرکت در نمایشگاه ها، ارتباط و تعامل بیشتر با تجار و فعالان اقتصادی دو کشور تاکیدو اظهار کرد: این ارتباط ها را به منظور تبادل بیشتر بازرگانی باید گسترش دهیم.

شاکر رزاق الدعمی همچنین به ایجاد بانک های ایرانی در کشور عراق نیز اشاره ای کرد و افزود: با راه اندازی چند بانک ایرانی در کشور عراق تعاملات بانکی آسان تر شده است.

وی بر بالا بردن کیفیت کالاهایی که از ایران به عراق صادر می شود تاکید کرد و گفت: باید شرکت های ایرانی بتوانند با شرکت های چینی و ترکیه ای رقابت کنند که بهترین کار هم اکنون بالا بردن کیفیت کالا و بازار یابی و تبلیغات است.

رزاق الدعمی بیشترین نیاز کشور عراق را به مواد غذایی دانست و افزود: باید کیفیت ها و استانداردها در این کالاها رعایت شود.

گفتنی است،بر اساس آخرین آمار اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی میزان 54 هزار و 654 تن کالا از این استان به ارزش 6میلیون و 944هزار دلار درسال 95 به مقصد کشور عراق صادر شده که این کالاها شامل مصالح ساختمانی، موادغذایی و محصولات کشاورزی بوده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.