به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
اهواز؛ افسانه نجومی بیان داشت: محدوده زمانی سرایش این شعرها از سال 90 تا 95 است که شامل سه دفتر میشود که به ترتیب کوبیسم بدون شرط (دفتر اول)، اکسپرسیونیستی از بقایای فشرده در این افق (دفتر دوم) و پوسترهای مینیاتور (دفتر سوم) هستند.
وی افزود: در این شعرها هستی از زوایای مختلفی به نمود گرفته شده است و هر شعر با قدم گذاشتن در ساحتی تازه مولفهها و اختصاصات خود را در وجهی متفاوت عرضه میکند.
نجومی خاطرنشان کرد: جزیینگری و تخریب کلان روایت با همراهی شبکهای همبسته از سازوکارها و عناصر شعری، گاه روند خوانش گزارهها را مختل میکند اما در نهایت خرده روایتها با حرکت در مسیر پس زمینه روایی شعر خواهان آن است تا هرگونه برداشت متعارف مخاطب از خوانش شعرها را به چالش بگیرد.
وی اذعان داشت: همچنین تخطی مدام از زبان معیار و به تاخیر انداختن معناهای معمول، شبکهای از معناهای سیال و لغزان را در متن سامان میدهد تا مخاطب با تداعی آراد از هر گزاره به گسترهای از مفاهیم منتشر شده در نوشتار دست پیدا کند. پس زمینه موضوعی تمام شعرها نیز اجتماعی است.
از نجومی تاکنون مجموعه شعرهای "فینیقیه زنی بود با کلاه مدرج" از نشر لاجورد (1381)، "سیزیف پرت خنده آدم" از نشر داستانسرا (1382)، "کارون با طعم توت فرنگی" از نشر نصیرا (1393)، "چند دقیقه رمانس" از نشر نصیرا (1394) و در حوزه نقد نیز "نمای درشت؛ آنتولوژی شعر زنان خوزستان" از نشر ترآوا (1389) و "قاف نقد؛ بازخوانی شعر معاصر فارسی" از نشر نصیرا(1392) چاپ و منتشر شده است.
این مجموعه دربرگیرنده 84 شعر بلند و کوتاه در 149 صفحه است.
انتهای پیام/گ