معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: حدود ۲۰ درصد این دانشجویان به صورت مستقیم و ۱۰ درصد دانشجویان این دانشگاه به صورت غیرمستقیم در برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان مجید سرسنگی صبح امروز در نشست خبری در دانشگاه تهران با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها و امکانات فرهنگی و ورزشی این دانشگاه قدیمی است، گفت: طی سالهای گذشته فضای فرهنگی و ورزشی دانشگاه متناسب با رشد جمعیتی دانشجویان نبوده است و باید این میزان افزایش یابد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران به ساخت مجتمع فرهنگی ورزشی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این مجتمع در ۱۰ هزار متر مربع ساخته می‌شود که علاوه بر دانشجویان دانشگاه تهران، دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها نیز می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند.

سرسنگی با بیان اینکه امکانات ورزشی این دانشگاه تنها برای ۷ درصد جمعیت دانشجویی این دانشگاه است، گفت: در سال ۹۵ ظرفیت دانشگاه در این حوزه به ۱۸ درصد افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: به دنبال ایجاد فضای عمومی برای فعالیت های دانشجویی در دانشگاه تهران هستیم که این برنامه در طرح توسعه دانشگاه دیده شده و قرار است با همکاری شهرداری تهران عملیاتی شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه ۶۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، گفت: به دلیل تعدد دانشجویان در این دانشگاه برنامه های متنوعی در حوزه فرهنگی در این دانشگاه برگزار می شود که در اکثر موارد این برنامه ها الگوی دیگر دانشگاه ها قرار می گیرد.

فعالیت ۳۵۰ نشریه دانشجویی در دانشگاه تهران

سرسنگی با اشاره به فعالیت ۳۵۰ نشریه دانشجویی در دانشگاه تهران افزود: سومین دوره نشریات دانشجویی این دانشگاه ۱۸ تا ۲۰ بهمن ماه برگزار می شود.

وی تاکید کرد: از سال ۸۳ تاکنون این جشنواره در دانشگاه برگزار نشده بود و برنامه داریم این جشنواره را مجددا احیا و طی سال های آینده نیز برگزار کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران عنوان کرد: این جشنواره در دو بخش آثار برتر و نشریات برتر برگزار خواهد شد که آخرین مهلت ارسال آثار ۱۰ دی ماه است.

سرسنگی بیان داشت: یکی از برنامه های این دانشگاه ایجاد نشریه ای متشکل از مهم ترین مطالب منتشر شده در نشریات دانشجویی است که قرار است این نشریه جامع در خارج از دانشگاه تهران نیز توزیع شود.

وی اضافه کرد: ایجاد غرفه های عرضه نشریات دانشجویی از دیگر برنامه های معاونت فرهنگی این دانشگاه است لذا درحال طراحی غرفه ها هستیم و پس از تایید طرح ها غرفه ها در مکان های مختلف دانشگاه راه اندازی می شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: جشنواره کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی این دانشگاه با عنوان «ترنج» ۲۶ تا ۲۸ بهمن ماه در بخش های دانشجویی، اساتید و کارکنان برگزار می شود.

سرسنگی اضافه کرد: برنامه های فرهنگی و هنری، تولیدات و محصولات فرهنگی، پژوهش های فرهنگی و هنری و نشریات فرهنگی و هنری از موضوعات اصلی این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: اولویت های برگزاری این جشنواره توجه به رسالت دانشگاه در حوزه فرهنگ و هنر، ترویج فرهنگ دینی و اخلاق در دانشگاه تهران، توجه به میراث کهن ایرانی و اسلامی و نقش دانشگاه در عرصه بین المللی است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران از برگزاری هفته کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی این دانشگاه خبر داد و گفت: کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی این دانشگاه فعالیت های متنوع و مفیدی را انجام داده اند که از این جمله می توان به انتشار کتاب شعر در سوگ منا و مجموعه شور شیرین با محوریت پژوهش در موسیقی محرم اشاره کرد.

وی تاکید کرد: این دانشگاه برنامه دارد تا از توانایی کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی استفاده و از آنها حمایت کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار