قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۷ درصد دانش آموزان کشور چربی خون بالا دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جعفرصادق تبریزی ظهر پنجشنبه در در نخستین جشنواره سفیران سلامت آذربایجان غربی با بیان اینکه جامعه ایرانی به داشتن غذاهای سنتی و سالم مشهور بود اظهارداشت: اما امروز به سمت فست فودها که ارمغان غرب است، حرکت می کند.

وی با اشاره به ضرورت ترویج تغذیه سالم در بین دانش آموزان افزود: ۱۰ درصد دانش آموزان به صورت روزانه کالباس، سوسیس و فست فود مصرف می کنند که این روند بسیار خطرناک است.

تبریزی عنوان کرد: ۸۰ درصد از تغییر رفتارهای تغذیه ای به خود فرد بستگی دارد و سفیران سلامت برای فرهنگ سازی در این زمینه ظرفیتی مطلوب به شمار می رود.

قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وجود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سفیر سلامت در کشور گفت:انتقال آموزش های مرتبط با موضوع سلامت به جامعه می تواند از طریق سفیران سلامت انجام شود و هر دانش آموز سفیری برای خانواده و جامعه دانش آموزی است.

تبریزی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش هم اکنون فرصت های خوبی را با همراهی وزارت بهداشت در راستای انتقال مفاهیم سلامتی فراهم کرده است، افزود: این نهاد برای حیاط مدرسه و ساعات ورزش دارای برنامه است و می توان شعار هفته سلامت را که زندگی سالم با نشاط و شاد است از این طریق در جامعه مطرح و نهادینه کرد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.