فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:آمریکایی‌ها امروزه جنگ هیبریدی را علیه ما طراحی کرده و اجرایی می کنند، اما به لطف خدا با همان مدیریت جهادی شفیع‌زاده کار را ادامه دادیم و کشور را به طراز اول جهانی و قدرت اول موشکی منطقه تبدیل کردیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره سرلشگر شفیع‌زاده فرمانده توپخانه‌ی نیروی زمینی سپاه پاسداران و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در مصلای امام خمینی(ره) این شهر گفت: آمریکایی‌ها امروزه جنگ هیبریدی را علیه ما طراحی کرده و اجرایی می کنند، جنگ نیابتی، تحریم اقتصادی، تحریم تسلیحاتی، جنگ فرهنگی و نفوذ در فرزندان مسؤولان، ابعادی مختلف از جنگ هیبریدی است، اما به لطف خدا با همان مدیریت جهادی شفیع‌زاده کار را ادامه دادیم و کشور را به طراز اول جهانی و قدرت اول موشکی منطقه تبدیل کردیم.
 
وی افزود: ما امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا یاد شهیدی از خطه آذربایجان را گرامی بداریم که در دوران جنگ این شهید بزرگ به همراه دیگر فرزندان توطئه‌های غرب و شرق را با یکپارچگی پاسخ دهند و اجازه جدا شدن یک متر از خاک کشور را به دست بیگانه ندادند.
 
حاجی‌زاده با بیان اینکه کارهایی که شفیع‌زاده و همرزمانش انجام دادند هنوز به صورت کامل برای مردم بازگو نشده است، افزود: جنگ هشت سال دفاع مقدس زمانی آغاز شد که هنوز استقامت کامل انقلاب صورت نگرفته بود و همه از حمله آمریکا و بلوک شرق و غرب به عراق در جنگ کمک می‌کردند و با هدف اینکه کشور و انقلاب و نظام را با شکست روبه‌رو کنند وارد شده بودند ولی نه تنها موفق نشدند بلکه این تهدیدات توسط فرماندهان و مدیران متعهد انقلابی به فرصت نیز تبدیل شد.
 
وی با تاکید بر نقش سه ضلع رهبری حکیمانه امام، انسجام و یکپارچگی ملت ایران، وجود مدیران و فرماندهان مانند شفیع‌زاده در پیروزی انقلاب گفت: در آن دوران با شرایط تحریم تسلیحاتی روبه‌رو بودیم و سپاه پاسداران و بسیج با دست خالی وارد جنگ شده بودند و در پشت جبهه منافقین هر روز انفجار و ترور برای نفاق ایجاد می‌کردند که باعث شد 17 هزار شهید در آن دوران تقدیم انقلاب کنیم.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در دوران جنگ تحمیلی با مشکلات قومی ایجاد شده از طرف دشمن و مسائل دیگر همراه بودیم و فقط با مشکل جنگ با عراق دسته و پنجه نرم نمی‌کردیم، بلکه با ائتلافی بزرگ علیه ایران روبه‌رو بودیم که اگر ایثار و قدرت الهی امثال شفیع زاده نبود الان باید به جای عزت تحمل  ذلت را می‌کردیم.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه نباید از مساله 8 سال دفاع مقدس به سادگی رد شد، افزود: در این جنگ تجارب گران سنگی را به دست آورده و انقلاب خود را بیمه کردیم.
 
وی با یادآوری به این موضوع که در دهه اول انقلاب توانستیم دشمنان خود را شکست دهیم که این امر منجر شد در دهه بعدی آمریکا با  موضوع دیگر خارج از جنگ وارد میدان شود، تصریح کرد: اگر چه آمریکا طی این سال‌ها مدام تهدید به حمله می‌کردند ولی به صورت قطعی در دهه دوم، سوم و چهارم موضوع جنگ برای آنها مطرح نبود و از این رو دشمن قدرت هوشمند را بیان کردند زیرا دیدند با جنگ سرد به جای نابودی انقلاب اسلامی خودشان نابود شدند.
 
حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: تشکیل لشکر زرهی توسط سپاه پاسداران همگی متشکل از تانک‌ها و توپ‌های عراقی به غنیمت گرفته شده بود که این با تدبیر فرماندهان بزرگ همچون شفیع زاده بود که توانستند تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.
 
وی با بیان اینکه این جنگ بود که ارتش و سپاه را مجهز کرد و مدیریت شهدا، تهدید را تبدیل به فرصت کرد؛ تصریح کرد: دشمنان پس از پایان جنگ وارد جنگ فرهنگی و اقتصادی و نفوذ شدند و از طریق فرزندان مسؤولان که در انگلیس و کانادا تحصیل می کردند به پدارنشان نفوذ کردند.
 
حاجی‌زاده با بیان اینکه با توجه به نیازهای موشکی، سازمان‌های موشکی در کشور تشکیل شد که هر هفته از طریق رسانه‌ها در بخش دریایی رادار و بدون سرنشین بخشی از دستاوردها رونمایی می‌شود، افزود: امروز همه این تکنولوژی‌های به دست آمده و فناوری موشکی تصادفی نیست و در حال حاضر در تراز اول جهانی در بخش موشکی هستیم و همچنین در بخش هواپیماهای بدون سرنشین و پهپاد به تراز جهانی دست یافته‌ایم.
 
وی با ابراز تاسف از عقب افتادگی در حوزه اقتصادی، گفت: این عقب افتادگی ناشی از عدم وجود الگوهایی مانند شفیع زاده است.

حاجی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر موشک نماد شده و در همه حوزه‌های هوایی، زمینی، موشکی پیشرفت گسترده کرده‌ایم، گفت:  در حال حاضر دشمن وارد جنگ غیرنظامی شده و در حوزه اقتصادی و اجتماعی با مشکل روبه‌رو شدیم و می توان گفت مثلثی که باعث موفقیت در جنگ شد در حوزه غیر نظامی می‌لنگد و جای سئوال است که ملت همان ملت و رهبری همان رهبر مقتدر است پس مدیران مشکل دارند که پایه سه ضلع را مشکل دار کرده‌اند.
 
حاجی زاده با تاکید به اینکه برخی از گفتارهای دشمنی روی مسؤولان تاثیر گذاشته که قبل برجام می‌گفتند اگر توافق بین ایران و غرب نشود جنگ خواهد شد و بعد برجام نیز می‌گفتند که برجام سایه جنگ را برداشت، افزود: بعد از برجام برخی از مدیران و مسؤولان گفته‌های دشمن را دیکته می‌کردند و این دروغ و توهین به شهدا و مردم، ارتش، سپاه است.
 
وی افزود: دشمنان هر روز تحریم‌ها را افزایش می‌دهند و پول ما را بلوکه می‌کنند و خودشان را نمی‌توانند نگه دارند، از برخی مسؤولان خواهشمندیم آدرس غلط به مردم ندهند.
 
حاجی‌زاده با یادآوری این موضوع که محققین در فضای علمی و تولید کار کرده‌اند، افزود: با وجود این پیشرفت‌ها چگونه برخی نادان‌ها ادعا می‌کنند که برجام سایه جنگ را برداشت و آدرس را جابه‌جا می‌گویند؟
 
وی با اشاره به اینکه اگر بنا باشد مشکل اقتصاد و تولید در کشور حل شود باید ایمان داشت که حل آن هزار برابر ساده‌تر از به دست آوردن فناوری پیچیده نظامی است، افزود: باید آمریکا را شناخت و دید که آمریکا حتی برای آزادسازی کویت جرات نکرد به تنهایی وارد میدان شود، بلکه ده‌ها کشور را وارد جنگ کرد.
 
حاجی زاده افزود: آمریکایی‌ها در جایی وارد می‌شوند که دشمنشان مانند لیبی و افغانستان خلع سلاح شود و یا توان پاسخ گویی نداشته باشد.
 
وی با بیان اینکه اگر آمریکا یک در هزارم احتمال می داد که  سوریه در جنگ پاسخ می دهد وارد جنگ نمی‌شد، افزود: آمریکا در سوریه دچار شوک شد و نمی‌دانست چگونه از زیر این گرفتاری خارج شود.
 
حاجی‌زاده ابراز کرد: آمریکا بعضا در افغانستان بمب‌هایی را منفجر می کند که چشم دیگران را بترساند و اسمشان را مادر بمب‌ها می‌گویند و من از اینجا می‌گوییم ما بمب‌هایی داریم که نامشان را پدر بمب‌ها گذاشته‌ایم.
 
وی گفت: آمریکایی‌ها اهل قمپز در کردن هستند که آن را از سبک  عثمانی‌ها یاد گرفته‌اند وگرنه طبل توخالی هستند.
 
حاجی زاده با اشاره به تهدیدات در خلیج فارس که مداوم می‌گویند ناو و ناوچه آمریکا می‌آید، اشاره کرد و افزود: این تهدیدات علیه ایران قدرتمند بی‌پاسخ نخواهد بود و حتما ایران قدرتمندانه پاسخ خواهد داد.
 
وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در عرصه غیر نظامی نصف موفقیت‌های عرصه نظامی باشیم باید مسؤولان از جنس باکری و شهید شفیع زاده باشد و بدون ترس و با درک درست از شرایط الگوی درست را پیدا کنیم.
 
این فرمانده ارشد نظامی افزود: چرا باید از آمریکا ترسید، الان سر و صدای رفتن به کره شمالی را می‌شنوید اما واقعی نیست و برمی‌گردند.
 
وی تصریح کرد: تهدیدات آمریکا فقط برای کسانی است که پاسخ ندهد و خلع سلاح شده باشد ولی ایران قطعا پاسخ هر حرکتی را خواهد داد.
 
حاجی زاده با بیان اینکه ما حضور آمریکا در دور تا دور کشور را به فرصت تبدیل کردیم؛ گفت: هواپیماهای مختلف مانند هرمس و آر کیو 170  را از حلقوم آمریکا بیرون کشیدیم و اگر بخواهیم در عرصه غیرنظامی نیز موفقیت داشته باشیم؛ باید مسؤولان ما همانند شفیع زاده‌ها و باکری‌ها شجاع و نترس باشند.
 
وی تاکید کرد: اگر نگاه ما به غرب باشد باید کاسه گدایی دست بگیریم و دایما عقب نشینی کنیم که در این صورت تحریم‌ها بیشتر می‌شود اما ملت ما قطعا مسیر انقلابی را انتخاب خواهد کرد.
 
حاجی زاده با اشاره به پیشرفت‌های نظامی کشور بعد از دوران دفاع مقدس، اذعان کرد: تنها بخشی از موفقیت‌های نظامی را به اطلاع مردم رسانده‌ایم و امروز تصادفی نیست که به فناوری‌های پیچیده موشکی دست پیدا کرده ایم و در تراز جهانی قرار داریم.
 
حاجی زاده خاطرنشان کرد: ما امروز اگر روحیه انقلابی شهدا را که امنیت پایدار، عزت و اقتدار ملی، دستیابی به فناوری روز را برایمان به ارمغان آوردند و باعث تبدیل تهدید به فرصت شدند را فراموش کنیم باید با نگاه به سمت غرب کاسه گدایی دست گرفته و سرنوشت را به دست دموکرات و جمهوری خواه دهیم و در نهایت فرش قرمز را برای امریکا پهن کنیم.
 
وی تاکید کرد: ایران 220 هزار شهید و 500 هزار جانباز و جوانان مشتاق مدافع حرم مسیر انقلابی را انتخاب کرده و مسؤولان باید با این سبک افراد را انتخاب کنند.
 
 
انتهای پیام/ش
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.