همایش بین المللی مادری و تزاحم نقش‌ها با حضور چهره‌های ماندگار حوزه علمیه خواهران و جمعی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برگزار شد.

برگزاری همایش بین المللی مادری و تزاحم نقش‌هابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، مقدسی مسئول برگزاری همایش مادری و تزاحم نقش‌ها گفت: در این همایش می‌خواهیم با مقایسه جایگاه مادری در اسلام و اندیشه‌های غربی پاسخی شایسته در خصوص نقش‌ها و مسئولیت‌های مادری در آموزه‌های اسلامی ارائه دهیم.
وی در خصوص اهمیت مسئله‌ی مادری افزود: نقش مادری نقش مهمی برای خانم هاست که جایگزینی ندارد.

مسئول برگزاری همایش مادری و تزاحم نقش‌ها گفت:: کار زن‌ها تولید و تربیت انسان است و اولین مدرسه‌ی تعلیم انسان دامان مادر است.

مقدسی باشاره به این که یک کانون خانواده سالم می‌تواند منشا سلامت جامعه باشد، گفت: مسئله‌ی همسری و مادری از مسائل اساسی است که باید در کانون وظایف زن باشد که متاسفانه امروز به حاشیه رفته است.

وی به مسئله حضور زن‌ها در اجتماع اشاره کرد و افزود: در اسلام نه تن‌ها منعی نداریم بلکه حتی از نگاه اسلام فرقی بین زن و مرد برای کسب علم نیست و زن‌ها می‌توانند از نظر علمی گام‌های بلندی بردارند.

مسئول برگزاری همایش مادری و تزاحم نقش‌ها ادامه داد: نقش اجتماعی زنان نباید به گونه‌ای باشد که باعث شود که نقش زن‌ها به عنوان مادر فراموش شود که متاسفانه امروزه مسئله‌ی همسری و مادری در پایین‌ترین رده قرار گرفته است.

مقدسی گفت: گاهی این نقش‌ها باهم تزاحم دارند که این نیاز به مدیریت دارد. زن‌ها توانمندند و می‌توانند عرصه‌های مختلف فعالیت کنند، اما توجه به نقش مادر بودن نیازمند برنامه ریزی است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کردو افزود: دولت باید به خانم هایی که به هر دلیلی کار تمام وقت یا نیمه وقتی را قبول کرده اند کمک کند تا بتوانند به مسئله‌ی مادری بپردازد.

مسئول برگزاری همایش مادری و تزاحم نقش هاگفت: امید واریم مسئولین به این امر توجه ویژه داشته باشند تا زنان بتوانند نقش خود را به نحو احسنت انجام دهند.

انتهای پیام // ز.‌ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.