فرماندار سرخه از برگزاری ۱۲۹ برنامه شاخص در موضوعات مختلف طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی مویدی زاده فرماندارشهرستان سرخه عصر در نخستین جلسه سال ۹۶ انجمن کتابخانه های این شهرستان با اشاره به عملکرد اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گفت: یکی از برنامه های موفق اجرا شده در حوزه فرهنگ اهدای یک هزار و ۸۷۳ عنوان کتاب به ارزش ریالی ۱۰میلیون تومان بود که توانست حجم قابل قبولی به کتاب های موجود در کتابخانه های سرخه بیافزاید.

وی افزود: ۱۲۹برنامه فرهنگی طی سال۹۵ در سرخه اجرا شد که بخش اعظمی از این برنامه ها با موضوعات سبک زندگی اسلامی و فرهنگ مطالعه برگزار شده است.

فرماندار سرخه با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی در مقوله فرهنگ و افزایش سطح آگاهی جامعه نقش بسیار تعیین کننده ای خواهد داشت، گفت: خوشبختانه سرانه کتاب و کتابخانه های عمومی در شهرستان وضعیت مطلوبی دارد.

مویدی زاده بیان داشت: یکی از راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رفتارهای ناهنجار، افزایش آگاهی و آموزش کودکان در سنین کودکی و نوجوانی است که القا کردن مفاهیم از طریق کتاب و کتابخوانی بسیار موثر خواهد بود لیکن در همین راستا تجهیز و تکمیل کتابخانه ها و غنی سازی نسخه های فرهنگی و آموزشی در این مکان ها می تواند نقش فعال و موثری داشته باشد.

وی افزود: باتوجه به گسترش فضای مجازی و برنامه های متعدد و مختلف در این فضا متاسفانه با عدم استقبال و گرایش دانش آموزان، نوجوانان، جوانان و دانشجویان به بحث کتاب و کتابخوانی مواجه هستیم که باید با برنامه های جذاب و متنوع زمینه را برای ترغیب این قشر از افراد جامعه برای حضور در کتابخانه ها و گرایش به کتاب و کتاب خوانی فرآهم آوریم.

غلامحسین علی سماکوش مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان نیز در این نشست با بیان این مطلب که باید تمام توان و تلاش خود را برای تجهیز و آماده سازی کتابخانه های عمومی سطح استان به کار گیریم، گفت: کتابخانه عمومی سرخه نیازمند توجه، بازسازی و تجهیز هستند که امید می رود با هماهنگی و همکاری های مسئولان شهرستان بتوانیم روند اجرایی احداث کتابخانه جدید را آغاز کنیم.

وی افزود: کتابخانه های عمومی استان علاوه بر محلی برای مطالعه و افزایش میزان دانش، آگاهی و فراگیری آموزش های مورد نیاز می تواند به محلی برای حضور دانش آموزان، نوجوانان، جوانان و دانشجویان در راستای برگزاری دوره های آموزشی، مسابقه و برنامه های فرهنگی و دیگر موارد تبدیل شود که وجود فضای آموزشی امن، سالم و زیبا لازمه اصلی این مهم است و در همین راستا زیباسازی، نوسازی و توسعه و تجهیز کتابخانه های استان در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر این مطلب که باید برنامه های آموزشی و فرهنگی را به درون مدرسه ها و متن دانش آموزان سوق دهیم، گفت: سال ۹۵ در سرخه ۳۸ نشست کتابخوان در رده های سنی متفاوت برگزار شد و همچنین در مقوله دانش آموزی نیز ۱۱ نشست و ۳۹‌مسابقه فرهنگی آموزشی درون مدرسه ای صورت‌ گرفته‌ که بازدهی بسیار بالا و خروجی مطلوبی نیز داشته است.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار