همزمان با بزرگداشت هفته سلامت چهار تخت مراقبت های ویژه کودکان به تعداد تخت های بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد افزوده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛آیین افتتاح بخش مراقبت های ویژه کودکان PICU  با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد و مسئولین شهرستان و ادارات در محل بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد ضمن تبریک هفته سلامت گفت: این بخش در فضایی به مساحت زیر بنای ۴۰ متر مربع و با اعتبار ۶۰ میلیون ریال از شهریور ماه سال گذشته تعمیر و بازسازی شده است.

وی افزود: دستگاه هایی ازقبیل چهارعدد مانیتور علائم حیاتی به ارزش ۳۶۰ میلیون ریال، چهار عدد ست ونتیلاتور به ارزش سع میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، چهار عدد تخت ویژه به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال و سایر دستگاه های مورد نیاز جمعا به ارزش شش میلیارد ریال برای راه اندازی این بخش از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی ارومیه هزینه شده است.

سامرند مرزنگ گفت: در این بخش کودکان با سنین بیش از سه  ماه تا ۱۰ سال پذیرش می شوند و با راه اندازی این بخش از ارجاع کودکان به مراکز دیگر از جمله ارومیه جلوگیری به عمل می آید.

کارشناس مسئول امور بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نیز در این مراسم گفت:در ادامه برنامه های طرح تحول نظام سلامت که از اردیبهشت ماه سال ۹۳ آغاز شده بود تعداد ۹۸ تخت ویژه برای استان ما تصویب شد.

علیرضا حسینی اظهارداشت: از این تعداد۱۵ تخت ویژه برای این بیمارستان تصویب شد که هفتتخت ویژه ICU ، چهار تخت ویژه NICU و چهارتخت ویژه PICU است که امروز شاهد چهار تخت ویژه PICUدر این مرکز هستیم.


 انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.