با حضور قصه‌گویان خاطره‌انگیز دهه ۶۰ مراسم اختتامیه دومین جشنواره «مادران قصه‌گوی مشهدی» با تقدیر از قصه‌گویان برگزیده برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سیدرضا موسوی مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهدگفت: این جشنواره که دومین سال برگزاری خود را با استقبال بیش از ۱۷ هزار نفر تجربه می‌کند، در آخرین گام خود میزبان مادران قصه‌گوی برگزیده در بخش‌های مختلف است.


وی بابیان این‌که این جشنواره در دو بخش آموزشی و رقابتی برگزار شد، افزود: در اختتامیه «مادران قصه‌گو»، ۱۳ نفر در بخش مادران و مربیان برگزیده مناطق مشهد که از بین ۱۷ هزار شرکت‌کننده انتخاب‌شده‌اند، تقدیر خواهند شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد گفت:دومین بخش رقابتی، بخش آزاد بود که علاقه‌مندان به قصه‌گویی به ارسال فیلم قصه‌گویی خود در این بخش شرکت کردند، «قصه‌گویی رادیویی» و بخش «خانواده شهدا» نیز دیگر بخش‌های رقابتی در جشنواره به شمار می‌رود که از برگزیدگان این بخش‌ها نیز تقدیر می‌شود.

موسوی با اشاره به حضور پررنگ مادران، خواهران و خانواده شهدا در بخش رقابتی جشنواره افزود: بیش از ۶۰۰ نفر در بخش رقابتی شرکت کردند که حضور ۱۰۶ نفر از خانواده شهدا در این بخش، ویژگی برجسته‌ای به جشنواره مادران قصه‌گو بخشیده است.

وی گفت: خانم خامنه مجری برنامه‌های کودک و نوجوان اجرای اختتامیه را به عهده خواهند داشت، همچنین آقایان شاه محمدلو یا حکایتی قصه‌گویی خواهند کرد و حجت‌الاسلام راستگو، قصه‌گوی قرآنی نیز تکنیک‌های قصه‌گویی را بیان می‌کنند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد افزود: مریم نشیبا مجری برنامه شب بخیر کوچولو و پیشکسوت قصه‌گویی، عَذرا وکیلی، پیشکسوت قصه‌گویی و بهرام شاه محمدلو از مهمانان این مراسم هستند، از مرحوم مرتضی احمدی نیز به‌عنوان پیشکسوت قصه‌گویی تقدیر می‌شود.

موسوی گفت: به دلیل اهمیت جایگاه قصه‌گویی در تربیت فرزندان، امسال از یک عضو هیأت علمی دانشگاه در رشته علوم تربیتی استفاده‌شده که قصه‌ها را سنجیده و آثار تربیتی قصه‌گویی بر فرزندان را بررسی کند.

وی بابیان این‌که قصه‌گویی به‌عنوان ابزار خلاقانه تربیتی در اختیار مادر قرار دارد، افزود: با وجود آنکه این جشنواره در مشهد برگزار شد، مادرانی از دیگر شهر‌ها همچون بیرجند، تهران، اصفهان و سبزوار در بخش آزاد و حتی آموزش شرکت کردند که نقطه مثبتی در کارنامه این جشنواره به شمار می‌رود، ۳۰ کودک و چند پدر نیز آثار خود را برای جشنواره ارسال کردند.

اختتامیه دومین جشنواره «مادران قصه‌گوی مشهدی» جمعه ۸ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷ در سالن صبا صداوسیما خراسان رضوی برگزار می‌شود.
انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.