قایم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد، قصه گویی را ابزاری برای تربیت کودکان معرفی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیسیان در نشست خبری جشنواره مادران قصه گوی شهر مشهد گفت: یکی از ابزار هایی که به مادران در تربیت فرزندانشان کمک کرده، مهارت قصه گویی است.

وی از با اعلام اهداف جشنواره مادران قصه گوی افزود: فضاهای مجازی، بازی های کامپیوتری و مشاغل مادران سبب فاصله بین مادران و فرزندان شده و یکی از اهداف ما در این جشنواره، بهبود رابطه ی مادر و فرزند است.

قایم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد با اشاره به افزایش سرانه مطالعه به عنوان یکی دیگر از اهداف این جشنواره گفت: اگر بخواهیم فرهنگ کتاب خوانی و سرانه مطالعه را در کشور افزایش دهیم باید این امر را از کودکی آموزش دهیم تا در وجود و برنامه ی زندگی فرد نهادینه شود.

رئیسیان از همکاری این جشنواره با مهد کودک های سطح مشهد خبر داد و افزود: همکاری با مهد کودکان و تربیت مربیان مهد و آموزش مهارت قصه گویی به آنها سبب می شود که این مهارت به مادرانی که در ارتباط با مهد کودک هستند نیز آموزش داده شود و اگر روزی این جشنواره برگزار نشد این مهارت از طریق مربیان به دیگر مادران منتقل شود.

وی با اشاره به تحلیل نقاط قوت و ضعف جشنواره سال گذشته، تصریح کرد: در بحث محتوایی جشنواره ما آموزش مهارت انتخاب قصه ی خوب را در نظر گرفتیم و 100 قصه مناسب هم در اختیار مادرانی که در دوره ها شرکت می کنند قرار می دهیم.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از دومین جشنواره مادران قصه گو در شهر مشهد، می توانند به فرهنگ سرا ها مراجعه و یا کلمه "قصه" به شماره 1000106 ارسال کنند.

انتهای پیام//ی.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.