پس از یک مکالمه تلفنی ناموفق، نخست‌وزیر استرالیا تصمیم گرفت برای ملاقات حضوری با "دونالد ترامپ" راهی نیویورک شود.

دیدار نخست‌وزیر استرالیا و ترامپ در نیویورکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ "مالکوم ترنبول"، نخست وزیر استرالیا، که پیش از این گفته بود مکالمه تلفنی وی با "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، به خوشی پایان نیافت اکنون قصد دارد با سفر به نیویورک برای نخستین بار با ترامپ ملاقاتی حضوری داشته باشد.

این سفر هفته آینده انجام می‌شود و  محور سخنان ترامپ و ترنبول بحران شبه جزیره کره خواهد بود.

نخست وزیر استرالیا و رئیس جمهور آمریکا 28 ژانویه (بهمن ماه سال گذشته) تماس تلفنی با یکدیگر داشتند و درمورد توافق کانبرا- واشنگتن در دوران "باراک اوباما" برای انتقال گروهی از پناهجویان به نتیجه نرسیدند. این مکالمه حتی به تنش نیز کشیده شد. ترامپ این تماس تلفنی را بدترین مکالمه خود تا آن زمان دانست و به طور ناگهانی به گفتگوی تلفنی 25 دقیقه‌ای خود با ترنبول پایان داد.

 
محل برگزاری دیدار این دو در یک ناو هواپیمابر به جا مانده از جنگ جهانی دوم در نیویورک خواهد بود. این ناو هواپیمابر هم‌اکنون به موزه ای شناور تبدیل شده است.

زمان این دیدار 4 مه (پنجشنبه 14 ادیبهشت) تعیین شده و همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد نبرد دریای مرجان که در آن نیروی دریایی و هوایی استرالیا و آمریکا با نیروی دریایی امپراتوری ژاپن درگیر شدند، انجام می‌شود.

دیدار نخست‌وزیر استرالیا و ترامپ در نیویورک

ترنبول با انتشار بیانیه‌ای گفت استرالیا و آمریکا دارای ارزش‌های مشترکی هستند و نیروهای استرالیایی همچنان در کنار نیروهای آمریکا از این ارزش‌ها در سراسر جهان دفاع می‌کنند.

نخست وزیر استرالیا اعلام کرد با دونالد ترامپ در مورد تنش در شبه جزیره کره گفتگو خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار