شهردار پتروجایا مالزی گفت: در جریان اشتراک‌گذاری‌ها ضرورت دارد از فن‌آوری‌های روز دنیا نیز بهره گیریم و کار را برای مثمر ثمر شدن در گستره وسیعی دنبال کنیم.

تجربیات کلانشهرهای اسلامی باید با یکدیگر به اشتراک گذاشته شود
به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آمینا دل کوویچ در جریان بازدید از آرامگاه فردوسی و در حاشیه نخستین روز برگزاری نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام در مشهد، اظهار داشت: گسترش روابط بین کشورهای همسایه و مسلمان دارای اهمیت است. گسترش روابط به توسعه همکاری‌ها و دستیابی به راهکارهای مشترک منجر می‌شود.

وی با استقبال از توسعه روابط در هر سطحی، عنوان کرد: به همین دلیل است که اینجا حضور داریم تا به بهبود روابط بین شهر‌ها کمک کنیم. با شرکت کنندگان ارتباط بگیریم و در کنار هم پاسخ‌هایی را برای سوال‌های مشترک بیابیم.

مشاور تحصیلات، فرهنگ و ورزش شهر سارایوو بوسنی افزود: مسایل بسیاری ذهن همه را مشغول کرده که برگزاری چنین اجلاس‌هایی می‌تواند به ما در شناخت دقیق از سایر کشور‌ها کمک نماید.

تاکید بر دانش‌افزایی و همگرایی‌های بین کشورهای اسلامی 

هاشم اسماعیل، شهردار پتروجایا مالزی نیز اظهار داشت: برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام نقطه عطفی در برقراری ارتباطات دو سویه بین شهرهای اسلامی است و برای این منظور باید بر دانش افزایی و همگرایی‌ها تاکید داشت.

وی با اشاره به حضور افراد مختلفی از فرهنگ‌های متفاوت در اجلاس، بیان کرد: همه ما برادران اسلامی هستیم و به فرمایش اسلام در به جای آوردن صله رحم عمل کنیم. کاری که در این اجلاس نیز انجام می‌شود.

شهردار پتروجایا مالزی بر لزوم اشتراک‌گذاری تجربیات شهرهای مختلف تاکید کرد و عنوان داشت: در جریان اشتراک‌گذاری‌ها ضرورت دارد از فن‌آوری‌های روز دنیا نیز بهره گیریم و کار را برای مثمر ثمر شدن در گستره وسیعی دنبال کنیم.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.