استاندار سیستان و بلوچستان

انسان محور توسعه است

استاندار سیستان و بلوچستان بیان اینکه انسان محور توسعه است و جهت گیری ها باید معطوف به نیروی انسانی باشد افزود: روش های سنتی در تدریس با نیازهای جامعه امروز همخوانی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در شورای آموزش و پرورش استان  با تبریک مبعث رسول اکرم (ص) و روز معلم افزود: آینده نگری، هدایت و بازنگری جدی در نوع نگاه به آموزش و پرورش با رویکرد نیازهای فردا اجتناب ناپذیر است .

وی با بیان اینکه چرا باید آخرین انتخاب دانش آموزان رشته های فنی و مهارت آموزی باشد، بازنگری جدی در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای را مهم ارزیابی کرد و گفت: برای دستیابی به بازار قوی با مهارت که هر انسان خود تولید کننده باشد نقش انجمن اولیا و مربیان بسیار حائز اهمیت است.

حذف شرط معدل از کارنامه دانش آموزان

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اعلام کرد:به جهش مورد انتظار در آموزش و پرورش که نشان دهنده رویکرد دولت در این بخش است ، دست یافتیم. 

هاشمی تاکید کرد: در ثبت نام های جدید دانش آموزان با ایجاد تغییر نگرش ، احساس تحقیر و اجبار دانش آموز در تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای با حذف شرط معدل از کارنامه دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد تا دانش آموز بر اساس علاقه و استعداد درونی تحصیل کند. 

وی ادامه داد: دغدغه بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی نشان می دهد که نظام آموزشی توأم با امید و انگیزه پیش نرفته است تا محصلان با امید به فردا مهارت کسب کنند و ایفای نقش داشته باشد .

تدوین سند راهبردی توسعه ارتقاء مهارت 

استاندار ضمن تاکید بر به روز نمودن تجهیزات و زیرساخت های فنی و حرفه ای متناسب با نیاز دانش آموزان در زمان حال و آینده افزود: سند راهبردی توسعه ارتقاء مهارت در استان باید تدوین شود . 

وی با بیان اینکه هنوز پیوند پایداری بین بازار ، صنعت ، مدرسه و دانشگاه شکل نگرفته است اظهار داشت: هر مدرسه باید به کانون مهارت آموزی تبدیل شود و از طریق مدرسه محوری به اشتغال و توسعه پایدار همراه با دانش نائل گردیم که در این رابطه مدرسه باید میل مهارت آموزی را در دانش آموزان ایجاد کند .

استاندار با بیان اینکه 51/5 درصد جمعیت روستایی استان کار را برای آموزش و پرورش دشوار کرده است افزود: با نگاه مثبت دولت تدبیر و امید در جذب مناسب اعتبارات و کاهش آمار عدم ماندگاری و بازماندگان از تحصیل اقدامات خوبی صورت گرفته است .

هاشمی برقراری توازن منطقه ای و عدالت آموزشی را یک تکلیف و ضرورت خواند که از نگاه ملی به استانی بطور جد در حال پیگیری است و این مهم در میان شهرستان ها نیز دنبال شود. 

وی ضرورت تحقق تقویت رویکرد مهارتی و ایجاد بازار اشتغال قوی برای آینده استان را در گروی اختصاص ردیف ویژه اعتباری برای تجهیز دبیرستانهای کارو دانش  عنوان کرد. 

وی اظهار داشت: امیدواریم در مهرماه سال جاری ، 19 دبیرستان در 19 شهرستان به دبیرستان کار و دانش تغییر کاربری دهد که در صورت تحقق، تولید با دانش و امید به فردا رقم خواهد خورد .

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: معلمان با درایت و هوشمندی از پیامبر اسلام به عنوان بزرگ الگوی بشریت برای بودن بر رسالت معلمی همانگونه که جامعه انتظار دارد ، تأسی بجویند . 

هاشمی تصریح کرد: معلمان برای ایفای رسالت و ایجاد سرمایه برای کشور در حوزه مسئولیت خویش غواص باشند و راه را بر هرگونه آسیب اجتماعی ببندند تا زمینه برای واقع شدن در طریق عزت و سعادت هموار گردد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار