هشدار هواشناسی به شالیکاران

هشدار هواشناسی استان مازندران از وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر

هواشناسی مازندران از وقوع سیلاب ، آبگرفتگی معابر ، لغزندگی و اختلال در تردد جاده های کوهستانی در برخی شهرهای استان خبرداد.

رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،به نفوذ سامانه سرد بارشی در استان اشاره کرد و گفت: از اواخر امروز 5 اردیبهشت تا صبح پنجشنبه شاهد بارش باران ، بارش برف در مناطق کوهستانی ،ارتفاعات بالای 2000 متر ، وزش باد گاهی نسبتا شدید ، طوفانی شدن دریا و کاهش دما درسطح استان خواهیم بود.

وی افزود: بدلیل بارش باران ، آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن آب رودخانه ها پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: مه آلود بودن و بارش باران و برف در ارتفاعات موجب کاهش دید ، لغزندگی و اختلال در تردد جاده های کوهستانی خواهد شد.

رضوی افزود: توصیه می شود، ضمن رعایت نکات ایمنی و انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی از توقف در حاشیه رودخانه ها ، کانالها و مناطق مستعد سیلاب خودداری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، براساس این گزارش اداره کل مدیریت بحران مازندران نیز در اطلاعیه ای به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به وقوع بارش باران ، بارش برف در مناطق کوهستانی و کاهش دما بویژه از اواخر روز سه شنبه 5 اردیبهشت تا روز پنجشنبه در سطح استان دما در ارتفاعات 1500 متر ، بین 4 تا 8 درجه و در ارتفاعات 2000 متر ، بین 1 تا 6 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

همچنین دما در مناطق ساحلی و جلگه ای استان بین 10 تا 15 درجه خواهد بود لذا نظر به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی استان طی این مدت نشاء انجام نشود .

براساس این گزارش دریای خزر مواج و طوقانی بوده و برای فعالیت های دریایی مناسب نیست.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار