هواشناسی مازندران در اطلاعیه ای اعلام کرد هوای مازندران از بعداز ظهر امروز تا 13 فروردین، برفی و بارانی است و رانندگان عبوری باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

 رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به تداوم و تقویت سامانه بارشی در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس تجزيه و تحليل نقشه های پيش يابی هواشناسی و خروجی مدل های عددی جوی و دريايی، از اواخر روز یکشنبه تا 13 فروردین بتدریج بر شدت بارش ها در استان افزوده می شود و تا پایان وقت دوشنبه در استان ادامه دارد .

وی بابیان اینکه این بارش ها در ارتفاعات بصورت باران و برف خواهد بود افزود: مه آلود بودن و بارش باران و برف موجب کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای بویژه در جاده های کوهستانی استان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: در دامنه های جنوبی البرز ارتفاعات سمت استان های البرز و تهران نیز بارش باران و برف خواهیم داشت.

رضوی افزود: در این مدت دریای مازندران مواج بوده و بيشينه ارتفاع موج در مناطق فرا‏ساحل تا 3.5 و در مناطق نزدیک ساحل تا 2.5 متر برآورد می‌ شود.

وی گفت: ارتفاع بیشینه موج نوشهر ۲.۱۹ متر، بندر امیر آباد ۲.۲۵ متر هم اکنون گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: توصیه می شود، فعالان دريای خزر در مازندران به خصوص صيادان و دريابانان و دریانوردان و ارگانهای امدادی از بعدازظهر امروز تا بعدازظهر امروز نسبت به فعالیت در دریا هوشیار باشند.

اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز در اطلاعیه ای از مردم و مسافران خواسته شده از چادر زدن و اقامت در بستر و حریم رودخانه ها خودداری کنند و هنگام تردد در محورهای مواصلاتی پوشاک گرم، خوراک و تجهیزات زمستانی ، زنجیرچرخ و وسایل ایمنی به همراه داشته باشند.

همچنین از مسافران و گردشگران خواسته شده در هنگام مواج بودن دریا از ماهیگیری ، قایق سواری و فعالیتهای دیگر دریایی خودداری کنند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.