امام جمعه اصفهان گفت: هرکس حتی اگر مقدار کمی از زکات خود را ندهد یهودی یا نصرانی می‌میرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با اعضای ستاد زکات استان اصفهان، اهمیت زکات در دین اسلام را متذکر شد و اظهار داشت: بعد از نماز، زکات مهم‌ترین رکن اسلام است.

وی در بیان اهمیت پرداخت زکات به روایتی از معصوم(ع) اشاره کرد و افزود: هرکس حتی اگر مقدار کمی از زکات خود را ندهد یهودی یا نصرانی می‌میرد.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: زکات بین همه مذاهب اسلام مشترک است و شیعه و سنی در پرداخت زکات هم عقیده‌اند، اما در مهم دیگری چون خمس این‌گونه نیست.

رئیس ستاد زکات استان اصفهان زکات را یکی از پایه های 5 گانه اسلام برشمرد و گفت: پرداخت زکات یکی از عبادات است و صرف نظر از اینکه در چه جایی مصرف شود، باید مردم را به انجام این کار عبادی تشویق کرد.

وی همچنین مطرح کرد: متأسفانه در گذشته نسبت به زکات کم لطفی شده در صورتی که در اسلام بعد از نماز بالاترین جایگاه و اهمیت را دارد، در حال حاضر به اندازه خمس هم به آن پرداخته نمی‌شود.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: در لغت عرب صدقه و زکات به یک معنا هستند و به کار می‌روند بنابراین در بین مردم اینچنین عرف شده که زکات، واجب و صدقه مستحب است.

رئیس ستاد زکات استان اصفهان در ادامه بیان داشت: حالا که در مرحله تشویق مردم برای پرداخت زکات هستیم، بر زکات‌های مستحب اصرار نکنید و بر اساس آنچه در عرف متصور است، زکات مستحب را تحت عنوان صدقه دریافت کنید.

طباطبایی‌نژاد در پایان به نقش صدا و سیما در ترویج فرهنگ زکات اشاره کرد و اذعان داشت: لازم است صدا و سیما همانگونه که تاکنون همکاری خوبی داشته، در آینده نیز فرهنگ‌سازی پرداخت زکات را در اولویت‌های فرهنگی خود قرار دهد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.