دبیرستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: صلاحیت 98 درصد ازمجموع چهار هزار و 539 نفر داوطلب پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تایید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به همراه دوازدهمین دوره انتخابات رئیس‌جمهوری در 29 اردیبهشت سال 96 در سراسر کشور برگزار می‌شود. 

سید کرامت الله کریمی اظهار داشت :صلاحیت 719نفر از مجموع کل داوطلبان شوراهای اسلامی درحوزه شهری و سه هزار و 719 نفر نیز در روستاها تایید شده است.

وی تصریح کرد: تعداد افرادی که صلاحیت آنها در حوزه شهری تایید نشد، 10 نفر و در روستاها نیز 71 نفر بوده است.

وی، شمار کل انصراف دهندگان در حوزه شهری و روستایی در انتخابات شوراهای اسلامی در استان را 81 نفر عنوان کرد و افزود: 71 نفر از این تعداد در حوزه روستایی و پنج نفر نیز در حوزه شهری بوده است.

دبیرستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شمار داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در استان نسبت به دوره چهارم نیز حدود پنج درصد رشد داشت.

کریمی افزود: بر اساس برآوردهای اولیه بیش از یکهزار شعبه اخذ رأی برای انتخابات اردیبهشت سال جاری در این استان پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به انتخابات دوره‌های گذشته در استان تعداد شعب اخذ رای ثابت و سیار در مناطق مختلف این استان 10 درصد نسبت به دور قبل افزایش خواهد یافت. 

دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور داوطلبان زن در این استان در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا نسبت به دوره چهارم 230 درصد افزایش داشته است.

کریمی با بیان اینکه در 17شهر استان، شورای شهر تشکیل می شود، گفت : تعداد سه شهر شورای هفت نفره و 14 شهر شورای پنج نفره خواهند داشت. 

وی افزود: همچنین در 742 روستای استان انتخابات شورای روستا برگزار خواهد شد که 721 روستا شورای سه نفره و در 21 روستا نیز شورای پنج نفره تشکیل می شود. 

دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: 25 روستا واجد شرایط برگزاری انتخابات نشده و یا داوطلب انتخابات شوراهای شهر و روستا نداشتند. 

کهگیلویه وبویراحمد با جمعیت افزون بر 700 هزار نفری دارای 17 شهر و یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است که 740 روستای آن بالای 20 خانوار است. 


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.