با تشکیل قرارگاه طوبی، ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه پررنگ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در این قرارگاه هزینه‌های اضافی با عنوان هزینه تحصیل عواید موقوفات و بقاع متبرکه در اسرع وقت وصول و در اجرای نیات واقفان هزینه می شود.
 
حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، مشخص شدن دقیق بدهی مستاجرین اعم از اشخاص حقوقی و حقیقی به موقوفات و بقاع متبرکه، پیگیری بدهی مستاجرین موقوفات ، املاک و مستغلات بقاع متبرکه و بکارگیری از ظرفیت های موجود و نیروی انسانی داخلی را از اهداف این قرارگاه اعلام کرد.
 
وی افزود: موقوفات و بقاع متبرکه با هدف توسعه و عمران مبالغ هنگفتی را مطالبه دارند چراکه وصول این مطالبات به روش‌های جاری اداری امکان‌پذیر نیست و تشکیل این قرارگاه و برنامه‌ریزی مدون به همراه اولویت ‌نگاری در این امر ضرورت دارد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اضافه کرد: در مواردی مستأجران موقوفات املاک و مستغلات بقاع متبرکه اجاره بهای مندرج در اسناد اجاره را در سررسید معین پرداخت نمی‌کنند و ساز و کاری تنظیم کرده‌ایم تا جلوی این عدم تحقق گرفته شود.
 
بگفته حجت الاسلام عادل، استان قزوین دارای ۲ هزار و ۵۹ موقوفه متصرفی که شامل ۷۳۵ موقوفه منفعتی و یک هزارو ۳۲۴ موقوفه انتفاعی و ۱۲۱ موقوفه غیر تصرفی است.

وی افزود: همچنین استان دارای ۱۱ هزار و ۲۰۰ رقبه تصرفی و ۱۳ هزار و ۸۰۰ رقبه غیر متصرفی است. 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.