در آمد موقوفات امسال 44 درصد افزایش یافت .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیر کل اوقاف و امور خیریه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز وقف ، گفت : با اجرای برنامه های فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه نذورات امامزادگان هم امسال ده درصد افزایش یافته است .

حجت الاسلام غلامرضا عادل همچنین از شناسایی 20 مورد وقف جدید در استان خبر داد که این موارد سالها پیش وقف شده ولی استاد و مدارک آن به تازگی کشف شده است .

وی اضافه کرد : 37 مورد وقف جدید هم امسال در استان گزارش شده است .

حجت الاسلام عادل گفت : از پارسال با کمک خیرین و هیئت امنا ، دو هزار و 500 متر کار عمرانی و بازسازی در 60 بقعه ، 4 هزار و 100 متر مرمت در 12 بقعه ، 2 هزار و 200 متر مقاوم سازی در 5 بقعه انجام شده است .

وی هزینه ی انجام کارهای عمرانی را 12 میلیارد تومان اعلام کرد که از محل نذورات امامزادگان و خیرین تامین شده است .

حجت الاسلام عادل گفت : 3 هزار و 500 شبستان هم در 5 بقعه متبرکه احداث شده است .

وی درمورد احداث درمانگاه خیریه در شهر بیدستان هم گفت : این درمانگاه در زمینی به مساحت هزار و 358 متر مربع و در سه طبقه در حال احداث است که تا پایان سال به بهره برداری می رسد .

حجت الاسلام عادل اضافه کرد : سه واحد مسکونی به مساحت سیصد وسی متر مربع درشهر بیدستان وقف شده است .

وی همچنین از بهره برداری مجتمع 160 واحدی در بیدستان تا پایان سال و اغاز به ساخت مجتمع تجاری 7 طبقه در شهر محمدیه خبر داد .

حجت الاسلام عادل افزود : مجتمع تجاری – اداری موقوفه ابوترابی و تهرانچی به مساحت هزار متر مربع درشهر قزوین در دهه ی وقف افتتاح می شود .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گفت : 357 سند اجاره تنظیم و هزار و 837 سند اجاره تجدید شده است . حجت الاسلام عادل اضافه کرد : هزار و 510 رقبه و 7 طرح جامع توسعه و باز سازی بقاع متبرکه تایید و 250 جلد سند تک برگی موقوفات اخذ شده است .

وی افزود : 150 دادنامه هم به نفع موقوفات در محاکم به نتیجه رسیده است .

حجت الاسلام عادل گفت : مراکز فرهنگی و قرانی در 70 بقعه راه اندازی و تجهیز شده است .

وی گفت : با راه اندزی اموزش حفظ مجازی قران ، 230 نفر تحت پوشش هستند و  250 مربی حفظ قران کریم به مرکز اموزشی سازمان اوقاف اعزام شدند .

حجت الاسلام عادل تعداد شرکت کنندگان در کلاسهای حفظ قران را 6 هزار و 750 نفر اعلام کرد .

وی افزود : در حوزه فن اوری و اطلاعات اداره کل اوقاف و امور خیریه مجهز به فیبر نوری و سامانه جامع موقوفات و امامزادگان در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص راه اندازی شده است .

به گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ، 8 فقره گواهی تولیت از ابتدای امسال صادر شده است .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.