فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از مصالحه 80 درصدی پرونده های ارجاعی به دواير مشاوره و مددكاری كلانتری های اين فرماندهی در فروردين ماه امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ " حسن ياردوستي  گفت: طي فروردين ماه امسال از بين پرونده هاي قضائي ارجاع شده به دواير مشاوره و مددكاري كلانتري هاي شهرستان اصفهان 80 درصد آنان به مصالحه ختم شده و از ارجاع آنان به دادگاه ها جلوگيري به عمل آمد.

وي با اشاره به نقش مشاوران فعال پليس در كاهش آسيب هاي اجتماعي به برپايي 83 جلسه مشاوره فعال در اين بازه زماني، اشاره كرد و بيان داشت: با توجه به تنوع و همه گيري آسيب ها خصوصاً در قشر جوان و نوجوان، خدمات مركز مشاوره و مددكاري كلانتري ها توانسته است تاثير قابل تاًملي برپيشگيري از بروز و شيوع اين آسيب ها داشته باشد .

وي در خصوص فوايد اين موفقيت افزود: اگر به طور متوسط زمان بررسي هر پرونده مصالحه شده 30 نفر ساعت باشد در مجموع از تلف شدن 18 هزار و 510 نفرساعت كه معادل 308 روز كاري مي باشد پيشگيري شده است .

فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان در ادامه با اشاره به نقش مراكز مشاوره در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي اظهار داشت: يك واحد مشاوره قوي و توانمند مي تواند نقش بسيار ارزنده اي در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و كاهش بار قضايي داشته باشد.

سرهنگ ياردوستي ،نزاع و درگيري و مشكلات خانوادگي را بيشترين حجم پرونده هاي تشكيل شده در كلانتري هاي شهر اصفهان عنوان كرد و گفت: بررسي ها و تحليل هاي پليس نيز نشان مي دهد كه ريشه بيشتر آسيب هاي اجتماعي و جرايم و بزهكاري ها ناشي از وجود درگيري و مشكلات روحي و رواني در خانواده هاست كه قطعاً با انجام برنامه هاي ويژه حمايتي و مشاوره اي مي توان از جامعه اي سالم و ايمن را رقم زد.

رئيس پليس مركز استان، "جامعه عاري از آسيب ها با خانواده هاي سالم و با نشاط" را شعار واحدهاي مشاوره پليس عنوان كرد و گفت: امروز تمركز جدي واحدهاي مشاوره و مددكاري كلانتري ها بر روي انجام مشاوره هاي تخصصي بر روي خانواده هاي آسيب ديده و در معرض آسيب است چرا كه معتقديم جامعه سالم را خانواده هاي سالم مي سازند و هرچقدر در اين زمينه گام برداريم مي توانيم آينده اي امن و آرام و با نشاط را براي شهرمان رقم بزنيم.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.