فرمانده انتظامی زنجان با اشاره به اينكه خدمات مشاوره ای موجب توانمندی در حوزه اجتماعی خواهد شد ، ازمصالحه 84 درصدی پرونده‌های ارجاعی به واحد مشاوره و مددكاری كلانتری های خبر داد

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان، از زنجان؛ سرهنگ ایرج خانی پور گفت: مشاوره و راهنمایی یك راهبرد نیرومند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بوده و سهم عمده‌ای در حفظ نظم و امنیت پایدار در جامعه دارد.

وی افزود: واحد های مددكار و مشاوره كلانتری ها با ارائه انواع مشاوره های خانواده ، روان شناختی ، روان سنجی ، ازدواج و . توانسته اند ، گامی موثر در پیشگیری از بروز جرم بردارند و از آنجایی که منشأ بسیاری از جرائم کانون خانواده می باشد با برگزاری جلسات آموزشی برای خانواده ها و والدین و ارائه خدمات مشاوره ای تا حدود زیادی توانسته است در جهت آشنایی خانواده ها با روحیات دوران بلوغ و نوجوانی و نحوه صحیح برخورد با نوجوان و حتی کودکان قدم های بزرگی بردارد.

خانی پور تاكید كرد: منشأ بسیاری از جرائم کانون خانواده می باشد كه مشاوران و مددكاران اجتماعی كلانتری ها با برگزاری جلسات آموزشی برای خانواده ها و والدین و ارائه خدمات مشاوره ای تا حدود زیادی توانسته اند در جهت آشنایی خانواده ها با روحیات دوران بلوغ و نوجوانی و نحوه صحیح برخورد با نوجوان و حتی کودکان قدم های بزرگی بردارد.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان گفت: پلیس با برگزاری جلسات آموزشی و پیشگیرانه برای نوجوانان در مدارس و با ارائه هشدارهای انتظامی توانسته است اقدامات پیشگیرانه وسیعی در این زمینه نیز به انجام برساند و بر ارتقاء سلامت و شناخت آسیب های اجتماعی و ارائه مشاوره روانی و اجتماعی افراد جامعه مؤثر باشد.

این مقام انتظامی تصریح كرد: خانواده به عنوان مهمترین و اولین بستر تربیتی کودکان و نوجوانان نقش موثری در پیشگیری از بحران های اجتماعی دارد و با اطلاع رسانی و آگاه سازی والدین به راحتی می توان پیوندهای درون خانواده ای را مستحکم کرد.

وی افزود: پیشگیری از انحرافات، آسیب‌ها، ناهنجاری‌های روانی ، خانوادگی و اجتماعی كمك شایانی به تامین و توسعه امنیت اجتماعی و گسترش آن در جامعه دارد و مشاوره و آموزش همگانی از اولویت های پلیس در زنجان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینكه 84 درصد پرونده‌های ارجاعی به واحد مشاوره و مددكاری كلانتری های در 9 ماهه سال جاری به مصالحه انجامیده است ، خاطرنشان كرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به واحد مشاوره انتظامی، ازخدمات مشاوره‌ای رایگان برخوردار شوند.

خانی پور تصریح كرد: واحد مشاوره و مددكاری كلانتری ها با استفاده از كارشناسان مجرب در طول هفته به‌ جز ایام تعطیل، ازساعت 7 صبح الی 14 و به‌ صورت رایگان آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به شهروندان می باشند.


انتهای پیام/پ


برچسب ها: مصالحه ، پرونده ، مشاوره ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.