فرماندارشهرستان راور گفت: احداث کارخانه نورد برای تولید آهن اسفنجی در سال 93 آغاز شدو در سال 96 به بهره برداری و زمینه اشتغال 200 نفر فراهم خواهد شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان راور در سال 96 با حضور سیف الهی معاون عمرانی استاندار ، دکتر زاهدی و دکتر پورابراهیمی نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ،  میرصادقی فرماندار و اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری راور برگزار شد .
در این جلسه  میرصادقی فرماندار راور ضمن بیان مشکلات موجود در حوزه اقتصادی شهرستان و بخصوص در روند اجرای طرح ها و پروژه های در حال اجرا بحث و بررسی شد و خواستار پیگیری و رفع مشکلات موجود از طریق نمایندگان ، معاونت عمرانی استاندار و مدیران استانی شدند .
 میرصادقی فرماندار راور گفت: برای اولین بار ایجاد یک کارخانه در دستور کار قرار گرفت که نتیجه آن احداث کارخانه نورد برای تولید آهن اسفنجی در سال 93 آغاز و ان شااله در سال 96 به بهره برداری و زمینه اشتغال 200 نفر فراهم خواهد شد .
همچنین وی به احداث کارخانه ذوب شمش مس در راور اشاره کرد و گفت :این کارخانه با سرمایه گذاری یک شرکت داخلی و سرمایه گذار خارجی با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان در بهمن ماه سال 95 کلنگ زنی و ان شاله برای 300 نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد .
 وی در ادامه به طرح تحول اقتصادی شهرستان با همکاری بنیاد برکت اشاره کرد و گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی حضرت امام (ره) است که با توافق  رزم حسینی استاندار ،معین اقتصاد شهرستان راور شده و توافق نامه ای بین استاندار و مخبر رییس ستاد اجرایی امضا شده است که بر اساس قول آقای مخبر امیدواریم تا 3 سال دیگر جوان بیکاری در راور نداشته باشیم .
فرماندار راور در پایان به راه اندازی معادن زغال سنگ هجدک ، اسدآباد و باب نیزو و همچنین معدن سرب و روی آب بید ، کارخانه کنسانتره روی روستای طرز ، معدن سرب و روی کوه جهر و ایجاد 2 کارگاه قالی بافی و ایجاد اشتغال برای 200 نفر در دولت تدبیر و امید در شهرستان اشاره کرد.
در ادامه این جلسه ضمن بررسی طرح ها و پروژه های موجود در سطح شهرستان تصمیماتی در زمینه واگذاری زمین به کارخانه فولاد نورد ، واگذاری زمین به کارخانه کنسانتره مس ، پیگیری و تکمیل ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در سال جاری ، برنامه ریزی مدون و مشخص در خصوص احداث نیروگاه برق خورشیدی و گازی و همچنین انشعاب گاز کارخانه کنسانتره روی طرز و ... اتخاذ شد .
لازم به ذکر است قبل از برگزاری جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی کلیه مدیران استان به همراه معاونت عمرانی استاندار و نمایندگان مجلس از پروژه کارخانه فولاد نورد ، درمانگاه تامین اجتماعی بازدید کردند و همچنین در این بازدید احداث پروژه نیروگاه برق خورشیدی نیروگاه ۷ مگاوات گازی و ۱۰۰ کیلووات خورشیدی،با سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومان، در شهرک صنعتی توسط بخش خصوصی کلنگ زنی شد.
انتهای پیام/ی
برچسب ها: اشتغال ، کارخانه ، نورد ، راور ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار