جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: ازدواج‌های اجباری که متاسفانه در استان به دلیل بافت قبیله‌ای حاکم است یکی از بارزترین علت‌های طلاق است.

بارزترین علت طلاق در استانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،حسن کاظمی جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام
بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان اموری که نظم عمومی جامعه را به هم می‌زنند و هنجارهای آن را مورد تعرض قرار می‌دهند بسیار حائز اهمیت است و می‌طلبد تلاش‌ها در این زمینه بیشتر شود.    
 
جانشین فرماندهی انتظامی استان اظهارکرد:تأثیر روابط صحیح بین والدین و فرزندان و اهمیت آن بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و علمای تعلیم و تربیت همگی بر این باورند که نقش والدین در شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان غیرقابل‌انکار و از مهم‌ترین عوامل در تأمین بهداشت آنان است.    
 
کاظمی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره و افزود: مخرب‌ترین و مؤثرترین عامل آسیب اجتماعی تهاجم فرهنگی است و معظم له در دوره‌های مختلف به عناوین شبیه خون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و اکنون نیز ناتوی فرهنگی هشدار داده است.  
 
وی عنوان کرد: امروز جنگی نرم و تمام‌عیار کانون‌های خانواده را مورد هدف قرار داده و در رأس آن مادران را نشانه گرفته است.   
 
کاظمی یادآورشد: دشمن با ابزارهای مختلف می‌خواهد بی‌بندوباری را در خانواده‌ها رواج دهد و با این نقشه به اهداف شوم خود دست پیدا کند.  
 
کاظمی با اشاره به اینکه به اعتقاد من افزایش آسیب‌های اجتماعی نتیجه کمرنگ شدن باورهای دینی در جامعه است تاکیدکرد: طلاق، یک زنگ خطر و یک تهاجم فرهنگی است.  
 
کاظمی اضافه کرد: مداخله ریش‌سفیدان و معتمدان می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.
 
 
انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.