فرماندار چادگان گفت:اکثر شهرداری‌ها به دنبال درآمدهای میراث فرهنگی و گردشگری هستند و این مانع بزرگی در راه سرمایه‌گذاران خصوصی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی اسدپور  امروز در جلسه طرح جامع گردشگری در خانه میراث اظهار کرد: در چادگان چندین جاذبه گردشگری داریم که زبان زد است و مورد بازدید قرار می‌گیرد اما گردشگران آن طور که باید و شاید برای شهرستان سودآوری نداشته‌اند.

وی افزود: مشکلات زیادی در حوزه گردشگری وجود دارد به طور مثال در شهرستان تعریف نشده که چه خدماتی در حوزه گردشگری قرار می‌گیرد، در بحث جامعه‌شناسی گردشگری در چادگان به گردشگری به عنوان یک پتانسیل نگاه نشده است، حتی در شهرستان بعضی مسؤولان دید منفی به گردشگران دارند و معتقدند گردشگران از نظر فرهنگی به شهرستان ضرر می‌رسانند.

فرماندار چادگان گفت: به طور مثال از نپرداختن به حوزه گردشگری می‌توان به این موضوع اشاره کرد که با این مرز آبی با زاینده‌رود در شهرستان چادگان حتی یک مرکز رفاهی تفریحی در کنار این رودخانه برای گردشگران وجود ندارد.

در ادامه این جلسه معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری نجف‌آباد خاطر نشان کرد: حضور گردشگران در شهرهای ما آداب و رسوم و میراث فرهنگی را برای ما زنده می‌کند، اما رسانه‌های جمعی آن طور که باید و شاید میراث فرهنگی و صنایع‌دستی شهرستان‌ها را معرفی نکردند.

وی اذعان داشت: اهداف دستگاه‌های اجرایی مرتبط با سرمایه‌گذاری با هم متفاوت است، اکثر شهرداری‌ها به دنبال درآمدهای میراث فرهنگی و گردشگری هستند و این مانع بزرگی در راه سرمایه‌گذاران خصوصی است، از مشکلات بزرگ سرمایه‌گذاران این است که یک سرمایه‌گذار با بروکراسی اداری که وجود دارد باید چند ماهی را به دنبال کسب مجوزها بدود.

جعفرزاده تأکید کرد: نگاه ملی به میراث فرهنگی وجود ندارد و هر دستگاه نگاه خود را به این موضوع دارد، از مشکلات  بزرگ پیش روی گردشگری سیاست‌های حمایتی در مورد معادن است که اگر به همین شکل پیش برود در آینده نزدیک نه در بحث محیط‌زیست و نه در مورد گردشگری کوه‌هایی که جاذبه‌های طبیعی و گردشگری است را نخواهیم داشت که بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.

وی اظهار کرد: در شهرستان نجف‌آباد چندین خانه میراثی وجود دارد که از اموال مردم است و این مالکان در حال حاضر به دنبال تغییر کاربری این خانه‌های قدیمی هستند و متأسفانه میراث فرهنگی بودجه‌ای برای خرید این خانه‌ها ندارد، سرمایه‌گذار هم به خاطر سختی‌های گرفتن مجوزها به دنبال این موضوع نمی‌رود.

جعفرزاده افزود: اعتبارات میراث فرهنگی نیز در این شهرستان خیلی کم است، سعی شده با وجود محدودیت اعتبارات به میراث فرهنگی کمک کنیم و امیدواریم در آینده این اعتبارات را افزایش دهیم؛ در نجف‌آباد به دنبال معرفی برخی بخش‌های مذهبی و سیاسی آن به عنوان میراث فرهنگی نیز هستیم و به عنوان نمونه موزه شهدا را در همین راستا قرار دادیم.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار