رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی همدان از آمادگی طرح‌های بازآفرینی سه محله قدیمی همدان خبر داد.

طرح‌های بازآفرینی سه محله قدیمی همدان آماده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدرضا قرائی از آماده شدن طرح‌های بازآفرینی مربوط به سه محله قدیمی حاجی، کبابیان و کلپا و انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های آن با شهرداری خبر داد و اظهار کرد: از هفته‌های اول اردیبهشت‌ماه ۹۶ کار اجرایی بهسازی این محلات آغاز و عملیات کف‌سازی آن توسط شهرداری انجام می‌شود.

وی با اشاره به کارکرد شهرسازی معاصر تصریح کرد: در رویکردهای محلات امروزی، پارک و فضای سبز و تجاری شکل می‌گیرند و در شهرک‌ها مرکزیت و رویکردهای مذهبی و مساجد نیز شکل گرفته است.

قرایی ادامه داد: اجرای طرح جداره‌سازی و تعیین ضوابط سیما و منظر شهری برای محلات قدیمی می‌تواند راهی برای جلوگیری از تخریب و بی‌توجهی به آن و حتی محلات معاصر باشد.

قرائی با اشاره به سیاست‌های لودری دولت در دهه ۷۰ گفت: دو شهر یزد و اصفهان در مقابل این سیاست ایستادگی کردند، اگر ما هم مقابله می‌کردیم بسیاری از بناهای قدیمی شهر حفظ می‌شد.

وی سیاست دهه ۸۰ دولت را بازسازی و نوسازی بناهای قدیمی عنوان کرد و افزود: در این دوره در بسیاری از مخروبه‌های جولان ساخت‌وسازهایی صورت گرفت و تا حدودی بهتر شد و در دهه ۹۰ که سیاست بازآفرینی پس گرفته شده، ۴۰ درصد جولان مورد بازآفرینی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.