مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت:پیوست فرهنگی در طرح‌های صنعتی و اقتصادی رعایت شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حجت الاسلام محمدباقر کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جدید گفت: رعایت پیوست فرهنگی در طرح های صنعتی، اقتصادی و تفریحی از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری است ولی در کشور هیچ سامانه ای در خصوص پیگیری این پیوست ایجاد نشده و در حد شعار باقی مانده است.

وی ادامه داد: علت شکست بسیاری از طرح های اقتصادی و صنعتی ما نیز نبود پیوست فرهنگی برای این طرح هاست.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی گفت: طرح های اجرایی به ارزش بیش از ٥٠٠ میلیون ریال که در استان اجرا می شود، طبق مصوبه کمیته فرهنگی و اجتماعی استان باید پیوست فرهنگی نیز داشته باشند که متاسفانه این امر اجرا نمی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی همچنین از برنامه ریزی برای اجرای گفتمان ملی با ٣٤ اولویت در استان های مختلف کشور خبر داد و افزود: این گفتمان ها با محوریت سبک زندگی اسلامی طرح ریزی شده است.

وی اضافه کرد: نقش مد و لباس، معماری، خانواده، تفریح سالم، رفتارهای اجتماعی، انضباط اجتماعی، قانون گرایی، مناسبات اجتماعی، آسیب های روانی، مسئولیت پذیری، مهارت زندگی جمعی، مصرف گرایی، خدمت به مردم، اخلاق، خلاقیت و نوآوری با محوریت سبک زندگی اسلامی از موضوعات مطرح شده برای گفتمان های در نظر گرفته شده توسط وزارت ارشاد اسلامی برای اجرا در استان هاست.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.