سیل و تندباد اخیر ۱۳ میلیارد ریال خسارت به بخش شیلات مشگین‌شهر وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،میرعلی رحیمی‌زاد فرماندار شهرستان مشگین‌شهر عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات و خسارت‌های وارده بر بخش شیلات شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: طبق برآوردهای کارشناسی در جریان سیل و تندباد اخیر بخش شیلات شهرستان مشگین‌شهر بیش از ۱۳ میلیارد ریال خسارت دیده و این میزان خسارت سبب بروز مشکلات عدیده‌ای در این بخش شده است.
 
وی افزود: بخش شیلات این شهرستان دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیاری در بخش سرمایه‌گذاری داشته و سرمایه‌گذاران بسیاری در این زمینه اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند، به طوری که هم‌اکنون به تعداد ۲۴۰ واحد پرورش ماهی در سطح شهرستان فعال است و این بخش سهم چشمگیری در اشتغالزایی شهرستان دارد که این باید مورد توجه واقع شود.
 
فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: امیدواریم با حمایت مسئولین و دستگاه‌های اجرایی مربوطه بتوانیم مشکلات و موانع به وجود آمده در اثر سیل را هموار کرده و برای حل مشکلات موجود راهکارهای اساسی ارائه دهیم تا بتوانیم از ضررهای احتمالی آینده جلوگیری به عمل آورده و اهمیت این بخش را نیز در نظر داشته باشیم.
 
رحیمی‌زاد بیان کرد: مشگین‌شهر یکی از قطبهای مطرح در بخش آبزی‌پروری در سطح کشور است و عملکرد دولت در سال گذشته و در بخش کشاورزی و صنعت در مشگین‌شهر بیش از تعهدات دستگاه‌های مرتبط بوده است که امیدواریم این موضوع از این پس نیز به همین منوال ادامه یابد.
 
وی تصریح کرد: امیدواریم مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی مساکن روستایی و شهری نیز در اولویت قرار داده شود و اقدامات لازم در این زمینه هر چه سریعتر پیاده‌سازی شود تا بتوانیم از این طریق شاهد کاهش حوادث احتمالی در مواقع بروز چنین اتفاقاتی باشیم و در این زمینه ارائه تسهیلات مقاوم‌سازی مساکن می‌تواند راهگشای مشکل باشد.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.