قزوین؛

پایان کار ساخت بزرگترین پل ریلی کشور

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: پروژه بزرگ ریلی قزوین- رشت آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ خیرالله خادمی افزود: این پروژه در حوزه زیرسازی ۹۵ درصد و در ساخت ایستگاه‌های این محور ۸۵ درصدی رشد دارد.
 
وی گفت: ریل گذاری این پروژه به طول ۱۶۵ کیلومتر به طور کامل انجام شده است.
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با توجه به اینکه کار در چهار جبهه مختلف ادامه دارد، ظرف چند ماه آینده کار ریل‌گذاری به پایان می‌رسد.
 
خادمی با بیان اینکه پروژه ریلی قزوین- رشت یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها و در عین حال دشوارترین پروژه‌های زیرساختی ایران به حساب می‌آید، افزود: این محور از نظر ساخت ابنیه و تونل یکی از پیچیده‌ترین شرایط را برای پیمانکاران به وجود آورده است.
 
وی با اشاره به اینکه وضعیت پروژه کوهستانی است، اضافه کرد: احتمال ریزش بعضی از تونل‌ها وجود داردو نیاز به پیگیری کار تحت شرایط خاص است.
 
معاون وزیر راه گفت: در این محور ۵۸ تونل تعریف شده که در حال حاضر کار ۵۰ تونل به اتمام رسیده است.
 
به گفته خادمی، هشت تونل دیگر مراحل آخر کار را پشت سر می‌گذارند تا امکان ریل‌گذاری در آن‌ها فراهم شود.
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: حدود ۵۰ دستگاه پل بزرگ در این پروژه قرار گرفته که اقدامات مثبتی در زمینه ساخت و تکمیل آن‌ها انجام شده است.
 
معاون وزیر راه با اشاره به قرار گرفتن طولانی‌ترین پل ریلی کشور در این پروژه گفت: این پل که هزار و ۵۷۰ متر طول دارد در ورودی سد منجیل و اطراف دریاچه این سد قرار گرفته است.
 
خادمی با بیان اینکه کار اجرایی این پل به پایان رسیده است، اظهار امیدواری کرد: با انجام ریل‌گذاری این پل بزرگ نیز در جریان افتتاح پروژه به بهره‌برداری نهایی برسد.
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه حدود ۳۵ کیلومتر ازاین پروژه پل یا تونل است، گفت: منابع مالی لازم فراهم شده و امیدواریم با نهایی شدن کار در بخش‌های باقی‌مانده تا پایان دولت یازدهم امکان بهره‌برداری از این طرح فراهم شود.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار