جشنواره برند در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: بزودی جشنواره برند در حوزه صنفی در شهرستان‌های استان آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ محمد دهقان امروز در نخستین جلسه کمیته اقتصاد مقاومتی در حوزه اصناف استان اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، باید به این موضوع مهم اهمیت مضاعفی داد.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون 70 درصد مشکلات حوزه صنفی و حتی صنعتی، مسائل مالی است تصریح کرد: در این رابطه پیش‌نویس حل این مشکل برای کل کشور نوشته شده و برای آن نیز مبلغ 100 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه چهار درصد واحدهای صنفی در این استان مستقر هستند، برای همین از این مبلغ، سهم آذربایجان‌غربی نیز محاسبه می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه وزارت‌خانه برای تحقق شعار سال برنامه‌های مختلفی را پیش‌بینی کرده است گفت: در این زمینه نیز تامین مالی اصناف از طریق بانک، اختصاص منابع مالی در مناطق روستایی از محل صندوق توسعه ملی و احیای واحدهای راکد و نیمه فعال همانند سال گذشته از جمله اهداف به شمار می‌رود.

وی از برگزاری جشنواره برند در حوزه صنفی خبر داد و بیان کرد: باید بزودی در تمامی شهرستان‌های استان این موضوع در دستور کار قرار گرفته و در ارومیه نیز برگزاری آن در حال برنامه‌ریزی است.

دهقان، تعیین اولویت‌های حوزه صنفی را از سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال 96 عنوان کرد و افزود: از سوی دیگر باید زمینه‌های جدید سرمایه‌گذاری در اتحادیه‌های صنفی شناسایی و چراغ راهنما برای آن تعریف شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: علاوه بر آن، با توجه به اینکه شهرک‌های صنفی هر کدام فعالیت‌هایی دارند، مسائل و مشکلات آنها در کمیته فرعی بررسی و رفع می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به شعار سال مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 96، موضوعاتی مانند اشتغال و تولید از اهداف اتحادیه‌های صنفی باید باشد.

دهقان افزود: در شرایط کنونی باید با همفکری اتاق اصناف و اتحادیه‌ها دریابیم که در چه زمینه‌هایی می‌توان تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال جدید ایجاد کرد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.