۶۰ درصد دانش‌آموزان پایه نهم خرمشهر هدایت تحصیلی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛عنبری مدیر آموزش‌وپرورش خرمشهر در خرمشهر از استقرار شش پایگاه برای هدایت تحصیلی در خرمشهر خبر داد و گفت: امسال پس از بررسی نیازمندی‌ها و با تعامل سایر مراکز علمی و دانشگاهی شش پایگاه برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان تعیین شد.

 عبدالحافظ عنبری  افزود: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، موسسه آموزش عالی اروندان، دانشگاه پیام نور خرمشهر و کمیته امداد برخی از پایگاه‌های هدایت تحصیلی و انتخاب رشته خدمات رسان به دانش آموزان خرمشهری بودند، علاوه بر این پایگاه‌ها 8 مدرسه هوشمند و آموزشگاه‌هایی که امکانات الکترونیکی لازم برخوردارند نیز به هدایت تحصیلی دانش آموزان پرداختند.

وی گفت: از میان 2 هزار دانش‌آموز تاکنون یک هزار و 194دانش‌آموز موفق به انجام هدایت تحصیلی و انتخاب رشته شدند که این آمار هدایت تحصیلی 60درصدی دانش آموزان را نشان می‌دهد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش‌وپرورش خرمشهر عنوان کرد: از میان 51 آموزشگاه متوسطه نیز عملیات هدایت تحصیلی و انتخاب رشته در 15 آموزشگاه به‌طور کامل پایان‌یافته و در دیگر آموزشگاه‌ها نیز در حال انجام است پیش‌بینی می‌شود تا پایان فروردین‌ماه این روند ادامه داشته باشد.

عنبری مواردی همچون قطعی سایت، کمبود امکانات و دسترسی‌ها را عوامل تأخیر در انجام هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش‌آموزان دانست و افزود: با وجود این مشکلات بر اساس برنامه‌ریزی منسجم و تعامل مناسبی که میان مراکز علمی و آموزشی وجود داشت اما انتخاب رشته با دقت، نظارت و مستمر در حال انجام است.

وی بیان کرد: انجام هدایت تحصیلی و انتخاب رشته توسط دانش آموزان انتخاب رشته‌ای نکات مهمی همچون حذف واسطه‌ها را در پی‌داشته که این نیز می‌تواند عامل مهمی در افزایش تسهیل در هدایت تحصیلی باشد.

مدیر آموزش‌وپرورش خرمشهر همچنین از فراهم آوری امکان حضور دانش آموزان روستایی در شهر برای انجام هدایت تحصیلی و انتخاب رشته خبر داد و عنوان کرد: دانش آموزان در روستاهای دور همچون روستاهای غرب کارون و مسیر شلمچه که در مدارس آن‌ها امکانات لازم برای انجام هدایت تحصیلی اینترنتی فراهم نیست از طریق استفاده از وسایل نقلیه تأمین‌شده توسط آموزش‌وپرورش به نزدیک‌ترین پایگاه هدایت تحصیلی شهری مراجعه کنند.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.