رییس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته بیش از ۵۲ درصد از کالاهای ترانزیتی از خاک ایران که به افغانستان صادر شده، از مرز ماهیرود عبور کرده است،

۵۲ درصد کالاهای ترانزیتی ایران به افغانستان از ماهیرود عبور کرده استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، از بیرجند، مرتضی صفدری زاده امروز (30 فروردین) در کنفرانس فرصت ها و محدودیت های سرمایه گذاری در حوزه صنعت خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی یک استان محروم از باب عدم معرفی پتانسیل ها و فرصت های سرمایه گذاری در ابعاد مختلف است.

وی با بیان اینکه امیدواریم مشکل محرومیت استان به زودی رفع شود، گفت: باید تلاش کنیم تا مردم ایران و سرمایه گذاران با پتانسیل های خراسان جنوبی آشنا شوند؛ باید در جهت آبادانی و تقویت ظرفیت های استان قدم برداریم و برگزاری این نوع کنفرانس هم قدمی جهت معرفی استان است.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با توجه به اینکه برای توسعه اقتصادی نیازمند بسترهای مختلفی هستیم، افزود: برای شکستن سد محرومیت استان به تلاش و عزم جدی مسئولین و مدیران دولتی نیازمند هستیم و این عزم می تواند به بسترهای مختلف اقتصادی کمک کند.

صفدری زاده با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دارای منابع طبیعی کمی نیست، ادامه داد: این استان از بعد معدن دارای ظرفیت های بسیاری است که باید با نگاه پیشرفت استان به منابع طبیعی بیش از گذشته توجه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه به منافع اقتصادی حاصل از سرمایه گذاری در استان توجه داشته باشیم، بیان کرد: موتورهای محرک متنوعی در استان برای جذب سرمایه گذاری وجود دارد که باید به این موتورهای محرک توجه کنیم.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به مرز طلایی ماهیرود اشاره کرد و گفت: امکانات خوبی در مرز ماهیرود ایجاد شده است و باید این مرز طلایی به سایر تجار ایرانی شناسانده و معرفی شود.

صفدری زاده با اشاره به شعار امسال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اظهار داشت: علی رغم برگزاری انتخابات و اهمیت آن مقام معظم رهبری بر بحث اقتصاد مقاومتی تاکید کردند و در خراسان جنوبی نیز به این موضوع توجه شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم خراسان جنوبی با ظرفیت هایی که دارد بتواند به عنوان یک استان الگو در دوران پسابرجام مطرح شود.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار