یکی از مشکلات ما در این روزها اعتیاد اینترنتی به خصوص در بین نسل جوان است که این مسئله سبب افزایش آمار افسردگی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،به مناسبت هفته سلامت نشست خبری با شعار زندگی سالم ،نشاط و امید با حضور اصحاب رسانه در سالن سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد.
دکتر حقدوست رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه وضعیت بهداشت و سلامت استان نسبت به چند سال گذشته به جایگاه خوبی رسیده است گفت: کاهش دریافت های غیرقانونی و پول زیرمیزی ،افزایش پزشکان در مناطق محروم ، افزایش رشته های دانشگاهی، بهبود وضعیت کشتارگاه ها از جمله مسائلی است که در چهارسال گذشته وضعیت مطلوبی کسب کرده است .
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمان نه تنها در کشور بلکه در دنیا مطرح است گفت : سازمان بهداشت جهانی به صورت مستقل به چندین زبان دانشگاه علوم پزشکی کرمان را برای کل دنیا معرفی کرده است .
دکتر حقدوست افزود : یکی از اقدامات خوب دانشگاه علوم پزشکی تشکیل معاونت اجتماعی در دانشگاه بوده است .
وی گفت : در جامعه ی ما آسیب های اجتماعی بسیار زیادی وجود دارد که منجر به افسردگی ، اضطراب ،خودکشی ، دگر کشی و بی حوصلگی می شود .
دکتر حقدوست با اشاره به اینکه به جای برخورد ظاهری با مسائل و مشکلات باید ریشه خشکانده شود افزود : ایجاد شور و نشاط اجتماعی، احترام مقابل و آگاهی عمیق جامعه و ایجاد انگیزه و نگرش صحیح و درست از جمله عواملی است که میتوان با مشکلات برخورد ریشه ای داشت.
وی تصریح کرد : متاسفانه در جامعه ی ما اعتماد متقابل کم رنگ شده است و باید ارتقا پیدا کند و این مسئله اگر بهبود یابد به سلامت جامعه کمک زیادی می شود.
دکتر حقدوست در پایان گفت :باید ساختارهای اجتماعی را تقویت کنیم چون در غیر این صورت هرچه تجهیزات هم وارد کنیم نمی توانیم توسعه ایجاد کنیم .
دکتر طباطبائی نیز در این نشست با اشاره به اینکه یکی از ارکان زندگی سالم شیوه ی زندگی سالم است گفت : زندگی سالم یعنی زندگی همراه با تحرک بدنی ، تغذیه سالم و پرهیز از استعمال دخانیات که در این صورت بسیاری از بیماری ها در جامعه کاهش می یابد.
وی با اعلام اینکه 15 تا 20 درصد جمعیت کشور دچار افسردگی اند افزود : یکی از مهم ترین دلایل افزایش افسردگی نبود نشاط در زندگی و جامعه است .
دکتر طباطبائی گفت : باید دیدگاهمان را نسبت به بیماران روانی تغییر دهیم تا این افراد بتوانند به مراکز در مانی مراجعه کنند و در مسیر صحیح درمان قرار گیرند.
وی افزود :یکی از مشکلات ما در این روزها اعتیاد اینترنتی به خصوص در بین نسل جوان است که این مسئله سبب افزایش آمار افسردگی می شود.
وی در پایان از مردم خواست در صورت مشکل در زمینه های بهداشت محیط و مشاوره با شماره های 1490 و 126 تماس بگیرند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار