کارشناس انرژی گفت: تأخیر در راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس به علت مشتقات فوق العاده پیچیده، حداقل روزانه دهها میلیون دلار خسارت بر کشور تحمیل می کند.

خسارت روزانه دهها میلیون دلاری ستاره خلیج فارسفرشید سیم بر کارشناس انرژی در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خسارت تحمیل شده بر کشور به علت تأخیر در راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار داشت: برای تعیین دقیق خسارت ناشی از تأخیر در راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیاز به نظارت میدانی، کسب آمار دقیق از حجم سرمایه گذاری و ادوات پالایشی، اطلاع دقیق از زمان افتتاح و مدت زمان به تأخیر افتاده در اثر تحریم ها داریم.
 
وی گفت: اما قاعدتاً این تأخیر، روزانه دهها میلیون دلار خسارت بر کشور تحمیل می کند چرا که مشتقات پالایشگاه ستاره خلیج فارس فوق العاده پیچیده و در سطح بین المللی بسیار گران قیمت هستند.
 
سیم بر در پایان افزود: علاوه بر این مقرر شده که حجم بزرگ فرآورده های نفتی این پالایشگاه در بازار بین المللی عرضه شود، در نتیجه هم هزینه تولید و هم قیمت آن در سطح جهانی بسیار بالا بوده از این رو حجم خسارت نیز نسبت به ویژگیهای ممتاز این پالایشگاه بالا خواهد بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار