واحدهای تولیدی از ۵۲۳ واحد به ۷۸۰ واحد در استان افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛محمود دلپسند معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: روند افزایش واحدهای تولیدی استان از اقدامات خوب استان در خصوص تسهیل و رفع موانع تولید است اما باید با پیگیری ها و اقدامات بیشتر به شرایط مطلوب تری رسید.

دلپسند با بیان اینکه رکود و تعطیلی واحد های تولیدی در استان بر اثراقدامات دولت تدبیر و امید10 درصد کاهش یافته است ، افزود : میانگین واحدهای تولیدی راکد استان در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی نسبت به گذشته از 28 درصد به حدود 18 درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: میزان پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید از سوی بانک ها منوط به ارزیابی طرح و توجیه فنی و اقتصادی طرح ها است که از سوی بانک ها صورت می گیرد و بانک عامل نیز به عنوان یک امانتدار رفتار خواهد کرد.

دلپسند اظهار کرد: تامین نقدینگی واحدهای تولیدی که از آمادگی خوبی به لحاظ تامین تجهیزات و ساختمان مورد نیاز برخوردار هستند، از اولویت های اصلی استان است

وی افزود: توانمندسازی واحدهای تولیدی نیمه فعال با پیشرفت فیزیکی زیاد و واحدهای تولیدی راکد و همچنین استقبال از سرمایه گذاران جدید از دیگر اولویت ها استان در زمینه حمایت از تولید و اشتغال است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.