باوجود امکانات اندکی که در اختیار این سازمان است هواشناسی ایران در چنین شرایطی معجزه می کند که بیشتر پیش بینی های آن به وقوع می پیوندد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشورگفت:باوجود امکانات اندکی که در اختیار این سازمان است هواشناسی ایران در چنین شرایطی معجزه می کند که بیشتر پیش بینی های آن به وقوع می پیوندد.
داوود پرهیزگار روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: طی سال های اخیر بیشتر کشورهای دنیا سرمایه گذاری خوبی روی بحث هواشناسی کرده اند.
وی با بیان اینکه کشور آمریکا سالانه بالغ بر چهار میلیارد دلار در بخش هواشناسی هزینه می کند، افزود: این هزینه در کشور چین به سه میلیارد دلار و در ژاپن به 750 میلیون دلار می رسد.
پرهیزگار ادامه داد: در حالی شاهد این سرمایه گذاری های عظیم در چنین کشورهایی هستیم که اعتبار سالانه سازمان هواشناسی ایران تنها به 30 میلیون دلار می رسد.
پرهیزگار یادآوری کرد:عملکرد بسیار خوب هواشناسی طی چند سال اخیر باعث شد حجم مراجعه به سایت سازمان در سال 95 حدود چهار برابر نسبت به سال 92 افزایش داشته است.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.