فرماندار شهرستان نیر گفت: ترویج طرح پی وی سی (کشت متفاوت) از جمله برنامه های مهم جهاد کشاورزی شهرستان نیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی احمدی به آمار کشت پاییزه شهرستان اشاره کرد و افزود: 8 هزار و 100هکتار گندم دیم، یک هزار و 975هکتار گندم آبی، 14 هزار و 850 هکتار جو دیم و 830 هکتار جو آبی سطح زیرکشت در شهرستان داریم که بیشترین کشت جو در بخش کورائیم و گندم در بخش مرکزی می باشد.

وی از توزیع 350 تن کود شیمیایی اوره در بین کشاورزان خبر داد و گفت: طی یک ماه گذشته 350 تن کود شیمیایی اوره در بین کشاورزان توزیع شده و 40 تن دیگر نیز ذخیره داریم و از لحاظ کود شیمیایی اوره در شهرستان خوشبختانه هیچ مشکلی نداریم.

فرماندار نیر از زیر کشت بودن 525 هکتار زمین جهت کاشت محصول سیب زمینی خبر داد و گفت: در بخش حبوبات نیز بالای 50 درصد کشت در منطقه صورت گرفته است.

احمدی به میزان بارندگی از ابتدای سال زراعی تاکنون هم اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال زراعی تاکنون 274/8میلی متر بارندگی در شهرستان نیر صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 میلی متر با کاهش بارندگی روبرو هستیم.

وی از وجود یک هزار و 517 دستگاه تراکتور درشهرستان خبر داد و گفت: امسال در بحث خرید ادوات کشاورزی 25 دستگاه تراکتور، 40 دستگاه دنباله دار و یک دستگاه کمباین از سوی کشاورزان منطقه خریداری شده که 17 میلیارد ریال برای خرید آنها از سوی بانک کشاورزی شهرستان نیر تسهیلات ارائه شده است.

وی درادامه به پلاک گذاری تراکتورهای واجد شرایط شهرستان هم اشاره کرد و گفت: بیش از 95 درصد تراکتورهای واجد شرایط شهرستان نیر پلاک گذاری شده اند که از این لحاظ رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده ایم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.