استاندار کرمانشاه صادرات را پایه توسعه در تمام کشورهای دنیا دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهاسدا الله رازانی استاندار کرمانشاه در کارگروه توسعه صادرات استان، صادرات را پایه توسعه در تمام کشورهای دنیا دانست وگفت: ممکن است نوع کالا یا خدماتی که صادر می‌شود متفاوت باشد، اما ارتباط مستقیم بین توسعه و صادرات وجود دارد و برای این امر نیاز به سرمایه شرط نیست بلکه علم سرمایه گذاری و هوش سازمانی مهم است تا بتوان از این پتانسیل به نحو مطلوبی بهره گرفت.

وی تصریح کرد: ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک کرمانشاه با عراق داریم که بخشی از این مرز‌ها در اقلیم کردستان و و بخشی دیگر با دولت مرکزی است و این یک موقعیت منحصر به فرد برای کرمانشاه است که باید به نحو مطلوبی از آن بهره گرفت.

رازانی خاطرنشان کرد: این شرایط باعث شده که کرمانشاه در سالیان گذشته ۵۰ درصد صادرات ایران به عراق را به خود اختصاص دهد و بخشی از صادرات کالای استان‌های دیگر نیز از مرزهای کرمانشاه صورت می‌گیرد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم تقویت مرزهای استان، عنوان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در استان صورت گرفته بازگشایی مرز سومار بود که بخشی از کاهش صادرات خسروی و پرویزخان را جبران کرده است.

استاندار کرمانشاه از وجود بیش از ۹۰ هزار خانوار مرزنشین در استان یاد کرد و افزود: اگر برای هر خانوار ۱۵۰۰ لیتر در ماه سهمیه سوخت در نظر گرفته شود، در سال حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار از همین بخش به میزان صادرات استان اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.