رییس بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره بر کم کاری های جدی صورت گرفته در آموزش شناخت خطر در حوادث و بلایا گفت : ۴۸ کشته تنها در یک سیل زیبنده کشورمان نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد رییس زاده رییس بسیج جامعه پزشکی کشور در نشست خبری هشتمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا که در سالن اجلاس این سازمان برگزار شد، گفت: اگر بحث شناخت خطر در حوادث و بلایا نهادینه شود جان مردم را نجات می دهیم و هیچ یک از اخبار تاثیری در نجات جان آنها ندارد ولی آموزش آن اعتبار و ارزش بیشتر از اطلاع رسانی تعداد متوفیان است. 

وی با تاکید بر اینکه اگر نشست های امروز به منظور ارتقای سطح آموزشی ۲۰ سال پیش داده می شد 48 نفر قربانی یک سیل نمی شدند، افزود: در صورتیکه آموزش های لازم در حوزه شناخت خطر  و راه های مصون ماندن از آن بصورت برنامه ای جامع و مدون به عموم مردم داده شود، قطعا با مشاهده بارش مداوم باران در یک آب راه شهر یا روستا، احتمال بروز سیل و تلفات آن نیز پیش بینی می شود. 

رییس بسیج جامعه پزشکی کشور ضمن اظهار تسلیت و هم دردی با خانواده قربانیان و حادثه دیدگان سیل اخیر منطقه شمال غرب کشور تصریح کرد: قطعا ما دنبال تصدی گری در مباحث سیاسی نیستیم، اما با توجه به شرایط کنونی، آموزش همگانی مردم و مانور خبری برای رویارویی با حوادث و بلایای طبیعی همانند اخبار سیاسی و انتخاباتی مورد توجه قرار گیرد. 
 
وی با اشاره به برگزاری هشتمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا گفت: هم اکنون بالغ بر ۱۲۰ نفر دانشجوی مقاطع ارشد، کاردانی و دکتری بصورت فعال و خودجود در دبیر خانه این کنگره به طور شبانه روزی در حال فعالیت هستند و با توجه به ضرورت آموزش شناخت خطر در حوادث و بلایا، آموزش این مهم ویژه کودکان و نوجوانان در زمره محوری ترین مباحث و برنامه های کلیدی این همایش قرار گرفت.

رییس زاده درباره تاریخچه برگزاری کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا اظهار داشت: این همایش در سال ۸۲ و با طرح ۱۲ بند کلیدی برگزار شد که هم اکنون با تمرکز بر اسناد بالادستی برای اجرا و توسعه آموزش های شناخت خطر، پیشگیری و مدیریت شرایط وقوع حوادث و بلایا به عنوان مهمترین بند مورد طرح در کنگره پیش رو است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.