محقق دانشگاه علوم پزشکی فسا با همکاری پژوهشگران نیوزلند با استفاده از فناوری نانو یک فرایند صنعتی ابداع کردند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر علیرضا ابراهیمی نژاد، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: محقق دانشگاه علوم پزشکی فسا با همکاری پژوهشگران نیوزلند با استفاده از فناوری نانو یک فرایند صنعتی ابداع کردند که در کاهش قابل ‌توجه هزینه‌ها در برخی فرایندهای صنعتی موثر است.

 ابراهیمی نژاد بیان کرد: نانوبیوتکنولوژی یکی از شاخه‌های علمی نوین است که از ادغام دو رشته بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی حاصل‌ شده است که از این علم برای بهینه‌ سازی و توسعه‌ فرایندهای صنعتی و تولیدی بیوتکنولوژی استفاده می شود.

 عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا افزود: در این همکاری با تثبیت نانوذرات مغناطیسی آهن بر روی باکتری مورد نیاز در تولید ویتامین K، پس از انجام فرایند تولید، این باکتری به کمک یک میدان مغناطیسی جداسازی می شود که با تثبیت مغناطیسی توانسته است با کارایی 95 درصد، سلول‌های باکتریایی را جداسازی و همچنین تثبیت مغناطیسی را که موجب افزایش 15 درصدی در بازده سلول‌های باکتریایی در فرایند تولید ویتامین K است، داشته باشد.

این تحقیقات از سوی دکتر علیرضا ابراهیمی نژاد عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا با همکاری محققانی از کشور نیوزلند اجرایی و نتایج آن در مجله‌ Applied microbiology and biotechnology با ضریب تأثیر 3.36 منتشر شد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار