نماینده تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: بی توجهی به مبانی علوم انسانی ریشه افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه است.

شیوع آسیب های اجتماعی ریشه در بی توجهی به علوم انسانی داردبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در همایش مددکاری اجتماعی و مدارای اجتماعی که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: گزارشی در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شد و اگر روزی که جامعه شناسان هشدار می دادند به آن‌ها عمل می کردیم امروز آسیب های اجتماعی در کشور به این میزان نمی رسید.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه علوم انسانی در کشور ما مورد بی مهری قرار گرفته است، افزود: منتقدان عنوان می‌کردند که علوم انسانی ریشه اومانیسم و غیر دینی دارد اما با این وجود جایگزین آن چیزی قرار ندادیم. البته باید متذکر شد که هنوز هم دیر نیست و می توان با مبنا و اساس مبانی دینی به تذکرات اساتید علوم انسانی توجه کنیم.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه علمی به مسائل اجتماعی نگاه درستی است که می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

حجت الاسلام و المسلمین مازنی بیان داشت: واژه مدارا در قرآن و روایات ائمه بارها مورد استفاده قرار گرفته و گاهی تحت عنوان صف و حلم مطرح شده است اما آن چه که مسلم است مفهوم مدارا در اسلام و قرآن است که بسیار بر آن توجه و تأکید شده است.

وی با اشاره به مفهوم مدارای اجتماعی از منظر اسلام، گفت: یکی از اشکالات در شیوع آسیب‌های اجتماعی بی‌مهری به علوم انسانی است. اکنون باید با لحاظ اساس و مبنا که همان وحی، مبانی دینی و اعتقادی است و با بهره‌‌گیری از رهنمودهای اساتید رشته‌های مختلف روان‌شناسی، مددکاری و غیره در این مسیر اقدام کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار