فرید در همایش روز مددکار مطرح کرد؛

تدوین نهایی بسته مددکاری در طلاق/ اجرای طرح توسعه و حمایت از کارکرد مددکاران اجتماعی در 6 استان

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تدوین نهایی بسته مددکاری در طلاق خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حبیب‌الله مسعودی فرید معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مراسم گرامیداشت روز مددکار که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، با اشاره به شعار مددکار اجتماعی و مُدارای اجتماعی برای سال جاری، اظهار داشت: شعار فدراسیون جهانی، توسعه جوامع و پایداری محیطی است که باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه سیاست اصلی در سازمان بهزیستی توسعه و حمایت از رشته های کاربردی است، افزود: رشته مددکاری مانند سایر رشته‌ها در طول زمان تغییر می‌کند تا بر اساس نیاز جامعه به‌روزرسانی شود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان‌ اینکه در حال حاضر انجمن علمی مددکاری، انجمن مددکاری و پیشگام بهزیستی در این عرصه فعالیت خوبی دارند، تصریح کرد: این امر نشانگر آن است که قدرت چانه‌زنی در عرصه مددکاری در حال توسعه و گسترش است.

فرید به ۲ سیاستی که در حوزه مددکاری دنبال می‌شود، اشاره کرد و گفت: توسعه و حمایت از کارکرد مددکاران اجتماعی که در قالب طرح نماد در آموزش و پرورش بوده در ۶ استان به صورت پایلوت اجرا می‌شود که این امر یکی از این مهمترین  سیاست‌های ما محسوب می شود.

وی ادامه داد: همچنین مددکاری در طلاق نیز در حال تدوین نهایی است و کلینیک‌های مددکاری نیز در کنار ما برای کاهش معضل طلاق حضور دارند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه حمایت از توسعه مراکز بخش غیر دولتی در فعالیت‌های مددکاری نیز دنبال می‌شود، گفت: در حال حاضر کلینیک‌های مربوط به کودکان شبه خانواده و زن سرپرست خانوار از جمله کلینیک‌هایی است که در حوزه پیشگیری، توانمندسازی شرایطی را دارد که می‌توانیم بسیاری از خدمات را به این مراکز غیر دولتی برون‌سپاری کنیم.

فرید با بیان اینکه شعار بین‌المللی روز مددکاری توسعه جوامع و پایداری محیطی، تصریح کرد: شعار امسال براساس توسعه، بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی و رسیدن به عدالت اجتماعی، اقتصادی و همچنین ارتقای ارزش انسان‌ها و شرافت انسانی است.

وی افزود: معتقدم جایگاه مددکاری قابلیت توسعه روز افزون را دارد، به همین دلیل ما با این نگاه باید سعی کنیم تسهیل‌گر باشیم تا مددکاری به سمت اقدامات تخصصی و رویکردهای نوین توسعه پیدا کند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: توسعه جوامع و پایداری اجتماعی یکی از مهمترین‌ رویکردهای فردی و اجتماعی در سطح جهانی است که می تواند منجر به موفقیت های چشم گیر شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار