به منظور ارتقا سطح خدمت رسانی به زائران در طی مسیر موضوع احداث 100 مجتمع رفاهی از مبادی ورودی مرزهای زمینی تا مسیرهای منتهی به مشهد مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

ساخت 100 مجتمع رفاهی از مبادی ورودی مرزهای زمینی تا مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در سومین جلسه ی کمیته ی کارشناسی کارگروه ملی زیارت گفت: با کمک آستان قدس رضوی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت راه و شهرسازی و استان های مرتبط موضوع احداث این مجتمع های رفاهی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
وی افزود: باید دیپلماسی زیارت به عنوان حلقه ی تکمیل کننده ی تعاملات بین المللی جهان اسلام، مبنای عمل در ارتباط با کشورهای اسلامی قرار گیرد.
استاندار خراسان رضوی همچنین از احیا و بازسازی 14 مکان تاریخی و فرهنگی در محدوده ی پیرامونی حرم مطهر رضوی با مساعدت وزارت راه و شهر سازی و سازمان میراث فرهنگی در سال جاری به منظور ترویج و فضای سازی فرهنگ زیارت خبر داد.
استاندار خراسان رضوی بر لزوم تبیین جایگاه بخش خصوصی و خیران در خصوص سرمایه گذاری در حوزه ی زیارت و حمایت دستگاه های اجرایی به ویژه پروژه های تعریف شده در سند جامع کمی و کیفی زیارت، تاکید کرد.
در این جلسه سند پیشنهادی منشور جامع زیارت بررسی و مقرر شد در دو بخش ملی و استانی و همچنین دستگاهی توسط دبیرخانه با همکاری اعضای مربوطه تدوین شود و استان های فارس و قم نیز مبتنی بر آن و بر اساس شرایط و ضوابط اختصاصی خود نسبت به تهیه ی برنامه ی جامع شامل پروژه ها و برنامه های اجرایی اقدام کنند.
انتهای پیام// م.م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.