همه دامهای کشتار شده در کشتارگاه صنعتی دام ساری توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی مستقر بازرسی و بعد از تائید سلامت به مراکز عرضه منتقل می شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،کبیری رییس اداره دامپزشکی شهرستان ساری گفت: 71 راس گاو غیر توبرکولینه و 18 لاشه توبرکولین مثبت توسط کارشناسان دامپزشکی مستقر در کشتارگاه صنعتی دام ساری پارسال ضبط شد .

وی افزود: پارسال یک لاشه بدلیل ابتلا به بیماری بروسلوز و 19 لاشه بدلایل مختلف کارشناسی غیر قابل مصرف تشخیص داده و در ادامه از توزیع بهداشتی جلوگیری بعمل آمد.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان ساری گفت:همه این نظارت ها فقط بخاطر تامین سلامت مصرف کنندگان صورت گرفته و این یکی از وظیفه های ذاتی و حاکمیتی دامپزشکی است.

کبیری افزود: در صورت خرید از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی و رویت برچسب TAG روی لاشه که اطلاعاتی همچون تاریخ تولید، انقضا، نوع حیوان و نام کشتارگاه بر روی آن قید شده مصرف کنندگان نگران نباشند و با آرامش خاطر نسبت به مصرف گوشت تهیه شده اقدام کنند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد غیر بهداشتی عرضه گوشت در سطح ساری مراتب را با شماره 33407082 در میان گذاشته تا اقدامات قانونی لازم بعمل آید.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.