متخلفات صنفی مازندران در تعطیلات نوروزی به 435 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، تقی طهماسبی معاونت اجرایی امور شعب تعزیرات مازندران گفت: از ابتدای اسفند 95 و همزمان با آغاز طرح نوروزی تاکنون، 105 مورد بازرسی و گشت مشترک با سازمان‌های ذیربط نظیر سازمان صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم‌پزشکی و دامپزشکی انجام شد.
وی افزود : طرح نوروزی نظارت و بازرسی از بازار در مازندران، از ابتدای اسفند ماه سال 95 تا کنون 83 فقره پرونده به این سازمان ارجاع و 45 پرونده نیز مختومه شد.
معاونت اجرایی امور شعب تعزیرات مازندران میزان محکومیت متخلفان را 435 میلیون و 664 هزار ریال اعلام کرد و گفت : عمده تخلفات مشاهده شده در این طرح، گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج‌قیمت و عدم صدور فاکتور است.
طهماسبی افزود: طرح نظارتی ویژه نوروز 96 با همکاری سایر دستگاه‌ ها در راستای حمایت از حقوق مصرف ‌کنندگان با شروع خریدهای نوروزی شهروندان و لزوم پیشگیری از بروز هر گونه تخلف احتمالی توسط عوامل سودجو و فرصت طلب در استان اجرا می‌ شود.
وی گفت : تمهیدات لازم برای برگزاری این طرح با تشکیل گشت ‌های مشترک سیار به منظور بازرسی از واحدهای صنفی سراسر مازندران در دستور کار قرار گرفت و اکنون 11 اکیپ سیار در استان در حال رصد بازار و مراکز خرید و پر تردد هستند.
وی افزود : این طرح نظارتی که از یکم اسفند آغاز و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد، شامل نظارت ویژه بر اصناف و برخورد فوری با هرگونه تخلف صنفی از جمله گران فروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت می ‌شود.
معاونت اجرایی امور شعب تعزیرات مازندران گفت: شهروندان می توانند شکایت خود را به سامانه 135 تعزیرات حکومتی و 124 صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند تا پیگیری و رسیدگی شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار