کرمانشاه؛

محصولات استان باید فراوری شوند

نباید اجازه دهیم محصولات استان از جمله زیتون، نخود و پشم تولیدی استان بصورت خام خارج شود و از قبل آن اشتغالزایی نداشته باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: نباید اجازه دهیم محصولات استان از جمله زیتون، نخود و پشم تولیدی استان بصورت خام خارج شود و از قبل آن اشتغالزایی نداشته باشیم.

 رضا رحیمی ، اشتغال را مهمترین موضوع استان در سال 96 خواند و افزود: همه دستگاه‌ها باید برنامه‌های امسال خود را با تاکید بر اشتغال تدوین کنند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها موظفند برنامه جامع اشتغال خود را ظرف مدت دو هفته آینده مشخص کنند، تصریح کرد: از این پس هر هفته جلسات شورای اشتغال را خواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه بخش کشاورزی و خصوصا صنایع تبدیلی را یکی از مهمترین زمینه‌های اشتغالزایی برشمرد و ادامه داد: متاسفانه اکنون نخود، زیتون و پشم تولیدی استان بصورت خام خارج می‌شود و این در حالیست فرآوری این محصولات می‌تواند ارزش افزوده و اشتغال قابل توجهی به همراه داشته باشد.

رحیمی از تولید قابل توجه گوشت در کرمانشاه هم یاد کرد و افزود: می‌توان گوشت را به صورت دنده کباب لقمه‌ای به سراسر کشور ارسال کرد و از خروج آن به صورت خام جلوگیری کرد.

وی معتقد است، بسیاری از شهرها و استان‌های دیگر از محل صنایع تبدیلی درآمد و اشتغال قابل توجهی ایجاد کرده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در ادامه بر لزوم ایجاد اشتغال در روستاها خصوصا در بعد دامداری تاکید کرد و گفت: روستاها این ظرفیت را دارند که دامداری‌های کوچک در آنها گسترده شود و با چند راس دام برای چند نفر ایجاد شغل شود.

رحیمی با انتقاد از اینکه ظرفیت دامپروری روستاها را خشک و کم رونق کرده ایم، ادامه داد: تولید دام در روستاها می‌تواند حتی به صادرات دام هم کمک کند، خصوصا با محبوبیت دام نژاد سنجابی که در استان قابل پرورش است.

به گفته این مسئول، برای رونق دامپروری در روستاها هم می‌توان از سرمایه خود روستاییان استفاده کرد و هم از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخل و خارج از استان بهره برد.

وی اظهار کرد: با فضایی که دولت تدبیر و امید ایجاد کرده، بعد از انتخابات شاهد گشایش بیشتر سرمایه‌های خارجی خواهیم بود و از این بخش هم می‌توانیم برای سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم جذب کمک‌های فنی و اعتباری و سرمایه‌گذاری به کمک آن برای رونق تولید و اشتغال در کرمانشاه تاکید کرد.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.