وزیرنیرو:

منازلی که درآذربایجان شرقی درحریم رودهستندتخلیه می شوند

نماینده ویژه رئیس جمهور در پیگیری امور مربوط به سیل زدگان آذربایجان شرقی گفت دستور تخلیه منازلی که در استان در حریم و بستر رودخانه ها قرار دارند صادر شده است.

وزیرنیرو:منازلی که درآذربایجان شرقی درحریم رودهستندتخلیه میشوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛چیت  چیان  درشهرستان عجب شیر با بیان اینکه 5 روستای این شهرستان درگیر سیل بودند گفت:  روستای 300 خانواری چنار عجب شیر کانون وقوع سیل در این شهرستان بود.

وی افزود: در این روستا، 30 خانه در معرض سیل قرار گرفتند که 7 خانه به طور کلی از بین رفته است.

وی با بیان اینکه این خانه ها در بستر رودخانه قرار داشتند و 20 نفر از اهالی روستا در رودخانه دچار سیل شدند گفت: کار جستجو اجساد تا 50 کیلومتری دریاچه ارومیه انجام شده و اجساد 18 نفر پیدا شده است.

وی ضمن تسلیت به مردم آذربایجان شرقی و خانواده های سیل زدگان گفت: برای اسکان موقت سیل زدگان چادر در نظر گرفته شده است. 

نماینده ویژه رئیس جمهور در پیگیری امور مربوط به سیل زدگان آذربایجان شرقی همچنین گفت:  برآورد خسارت سیل توسط عوامل بنیاد مسکن، ستاد مدیریت بحران و استانداری در اسرع وقت صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره با لایروبی مسیر منتهی به دریاچه ارومیه در استان های آذربایجان غربی و شرقی از سال 94 گفت: این امر باعث کاهش شدت سیل شده است.

وزیر نیرو ادامه داد: سدهای قلعه چای، علویان و شهید کاظمی نیز مانع از بروز خسارت زیاد سیل شده و آب با دبی کنترل شده در امتداد رودخانه جریان پیدا کرده است.

در حادثه سیل استان آذربایجان شرقی تاکنون 35 نفر کشته و 7 نفر مفقود شده اند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار