نیکلسون: شواهدی مبنی بر کشته شدن مردم در بمباران اچین وجود ندارد

فرماندهی ناتو در افغانستان می گوید که هیچ شواهدی وجود ندارد که در استفاده از بمب غیر اتمی در اچین ننگرهار بر علیه مواضع داعش، افراد محلی کشته شده باشد.

نیکلسون: شواهدی مبنی بر کشته شدن مردم در بمباران اچین وجود ندارد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، جان نیکلسون فرمانده نظامی ناتو در افغانستان، امروز (جمعه) در یک نشست خبری گفت: این سلاح خاص برای هدف خاص؛ یعنی موضع داعش استفاده شده است و هیچ شواهدی وجود ندارد که افراد ملکی در ولسوالی اچین کشته شده باشند.
 
نیکلسون افزود: این سلاح در حالی بر موضع داعش استفاده می شود که این گروه بیشترین افراد ملکی را در این ولایت توسط حملات تروریستی و مین گذاری به قتل رسانده است.
 
این ژنرال امریکایی همچنان گفت: گروه داعش به نظامی و غیر نظامی رحم نمی کند و آنها انسان نیستند بلکه حیوان هستند.
 
به گفته او، مردم افغانستان شاهد هستند که چند روز پیش گروه داعش داخل بیمارستان سردار داودخان کابل شدند و به هیچ کسی رحم نکردند، برخی را با چاقو و بعضی دیگر را با شلیک مرمی کشتند.
 
نیکلسون تاکید کرد که گروه داعش در اچین ننگرهار مخفیگاه ها و تونلهایی ساخته بود که لازم بود از این سلاح برای سرکوب آنان استفاده شود.

به گفته وی، مواضع داعش در منطقه ای صعب العبور در ولسوالی اچین در نزدیکی خط دیورند قرار داشت که عملیات نیروهای امنیتی افغانستان را با مشکل مواجه کرده بود.
 
او با ابراز اینکه استعمال این سلاح در هماهنگی با ارگانهای امنیتی افغانستان صورت گرفته است، افزود: ما در هماهنگی با نهادهای امنیتی افغانستان متعهد هستیم تا به گروه های تروریستی از جمله داعش اجازه ندهیم که پایگاه های امنی برای خود بسازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار