گام‌های علمی روبه رشد در سایه سیاست‌های رهبر معظم انقلاب، رقابت ۶۶۵ طرح کسب‌وکار در جشنواره ملی شیخ بهایی، حمایت معاونت علمی از تولید ۱۰۰ دستگاه خودروی ۲ نفره برقی از جمله اخبار مهم معاونت است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گام‌های علمی روبه رشد در سایه سیاست‌های رهبر معظم انقلاب، رقابت ۶۶۵ طرح کسب‌وکار در جشنواره ملی شیخ بهایی و حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از تولید ۱۰۰ دستگاه خودروی ۲ نفره برقی از مهم‌ترین اخبار معاونت در هفته گذشته است. 
 
رقابت ۶۶۵ طرح کسب‌وکار در جشنواره ملی شیخ بهایی
کوروش خسروی دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی گفت: این جشنواره از سال ۸۱ فعالیت خود را آغاز کرده و امسال سیزدهمین دوره آن در حالی برگزار می‌شود که از سال ۹۵ جهت‌گیری این رویداد به سمت اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش مسابقه‌ای و غیرمسابقه‌ای برگزار می‌شود، اظهار داشت: در بخش غیرمسابقه‌ای نمایشگاه‌هایی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و معرفی ابزارهای نوین برای تامین مالی با همکاری فرابورس برگزار خواهد شد و در بخش مسابقه‌ای نیز اقدام به ارزیابی طرح‌های ارائه شده می‌شود.

خسروی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره سه اقدام اساسی اجرایی می‌شود، افزود: ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر فناوری از جمله اقدامات این دوره از جشنواره است که در طی آن ۹۰ فرصت سرمایه‌گذاری و فن‌آفرینی که از سوی داوران جشنواره مجوز دریافت کرده‌اند، معرفی می‌شوند.

گام‌های علمی روبه رشد در سایه سیاست‌های رهبر معظم انقلاب
عباس عراقچی معاون حقوقی وزارت امورخارجه در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران گفت:  قدرت ملی هر کشوری به توانایی علمی آن بستگی دارد و کشوری که توانایی علمی نداشته باشد در عرصه بین المللی نیز حرفی برای گفتن ندارد.
 
وی افزود: با سیاست‌های مدبرانه مقام معظم رهبری حرکت علمی رو به رشدی در همه عرصه‌های علمی ایجاد شده است.
 
عراقچی عنوان کرد: موفقیت در علم هسته‌ای کشور سبب شد تا 6 کشور دنیا را پای میز مذاکره با ایران بکشانیم.
 
معاون حقوقی وزارت امورخارجه اظهار کرد: در فناوری نانو، کشور پیشرفت خوبی داشته و ایران تنها کشور اسلامی بوده که از چنین فناوری برخوردار است.

درخشش کشور در زمینه تولید سنگ عایق حرارت و صدا
جمشیدی مبتکر و مدیر عامل یک شرکت فناو‌ر گفت: از ۵ سال گذشته در یک شرکت دانش‌بنیان تحقیقات بر روی ساخت سنگ پرودیت آغاز شده است که امروزه این پژوهش به ثمر نشسته و ایران جزو هشت کشور برتر دنیا در زمینه ساخت سنگ پرودیت است.

وی بیان کرد: در این شرکت دانش‌بنیان سنگ پرود‌یت را پس از استخراج از معادن داخل کشور تولید می‌کنیم و در این راستا کارخانه خط تولید این نوع سنگ را طراحی کرده ایم.

جمشیدی با بیان اینکه سنگ ساخته شده نمونه خارجی ندارد، گفت: این سنگ عایق برودت، رطوبت، صوت بوده و قابلیت کاربرد در ساختمان‌های مختلف را دارد و بسیار سبک و ضد آتش‌سوزی است.

وی تأکید کرد: هنگام آتش‌سوزی، این سنگ حرارت را در خود نگه می‌دارد و مانع انتقال آتش و حرارت زیاد به اتاق‌های دیگر می‌شود.

حمایت معاونت علمی از تولید ۱۰۰ دستگاه خودروی ۲ نفره برقی
علی وطنی معاون توسعه و فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: هوش مصنوعی و علم ربا‌تیک در دنیا یکی از علوم مهم و مورد توجه در کشورهای پیشرفته محسوب می‌شود و به همین خاطر کشورمان در این حوزه به خوبی قدم برداشته و خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است.

وی بیان کرد: دانشجویان و نخبگان دانشگاهی علاقه و استعداد زیادی در حوزه هوش مصنوعی و علم ربا‌تیک دارند و به همین خاطر امروزه از این علم و فناوری در زمینه رفع نیازهای کشور استفاده می‌کنند.

وطنی ادامه داد: خودروهای کم مصرف دو نفره از نیازهای امروز کشور محسوب می‌شود که به دلیل برقی بودن موتور آن هیچ‌گونه آلودگی هوا و صوت ایجاد نمی‌کند و این نوع خودرو می‌تواند باعث کاهش ترافیک در کلانشهر‌های کشور شود.

وی عنوان کرد: معاونت علمی فناوری از حوزه ربا‌تیک حمایت همه‌جانبه مالی و تجهیزا‌تی به عمل می‌آورد تا بدین وسیله برخی از نیازهای کشور برطرف شود.

آغاز دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
مرتضی موسی خانی رییس کمیته ملی ربو‌کاپ آزاد ایران گفت: دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران از صبح امروز در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی آغاز شده است. 

وی ادامه داد: تاکنون تعداد ۶۹۷ تیم در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند و از این تعداد پس از مرحله ارزیابی کیفی ۳۶۸ تیم از ۱۴ کشور جهان در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی شرکت خواهند کرد.

رییس کمیته ملی ربوکاپ آزاد ایران افزود: کشورهایی نظیر آمریکا، آلمان، هند، ژاپن، چین، سنگاپور، کره جنوبی هلند، پاکستان، مکزیک، انگلستان، ترکیه، ترو و تیم‌های قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند.

موسی‌خانی بیان کرد: ۱۱ لیگ و تیم شرکت کننده که متشکل از ۱۳۹ تیم ایرانی و ۲۱ تیم خارجی هستند از صبح امروز به رقابت پرداخته‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین در این دوره از مسابقات ۳۶ تیم ایرانی و ۱۵ تیم خارجی در بخش تیم‌های شرکت‌کننده شبیه‌سازی رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار