43 میلیون متر مکعب آب در پشت سد و بندهای شهرستان جهرم ذخیره شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زارع مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در سال زراعی امسال در شهرستان جهرم، نزدیک به 600 میلی متر باران بارید که سبب جمع شدن 43 میلیون متر مکعب روان آب در پشت طرح های تغذیه مصنوعی این شهرستان شده است.

 
وی اظهار کرد: از این میزان آب، 33 میلیون متر مکعب مربوط به طرح های آبخیزداری منابع آب و خاک جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و 20 میلیون متر مکعب از این حجم مربوط به طرح های جهاد کشاورزی است.
 
زارع تصریح کرد: 90 سد، گوراب و بندهای خاکی در شهرستان جهرم وجود دارد و ایجاد و ساخت طرح های کوچک تأمین آب آبخیزداری و آبخوان ها برنامه هایی است که در راستای تعادل بخشی از آب های زیرزمینی برای کمک به پایداری و دوام کشاورزی در دستور کار است.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: وزارتخانه، دولت و مجلس در برنامه ششم اعتباراتی را برای تکمیل طرح های آبخیزداری و تغذیه مصنوعی از جمله افزایش ارتفاع سدها و ساخت سرریزها در نظ گرفته است.
 
زارع گفت: افزون بر 15 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان از ذخایر آبی پشت سدها و بندهای موجود بهره مند می شوند.
 
وی ادامه داد: منابع طبیعی اداره امور آب و جهاد کشاورزی تاکنون 350 میلیارد ریال اعتبار صرف ساخت سازه های آبخیزداری و کنترل سیلاب ها و روان آب ها کرده اند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.